עוד לפני החמרת ההגבלות בסגר הנוכחי, מסתבר שבשכונת מאה שערים נערכו מבעוד מועד לאפשרות שיאסרו התפילות בבתי הכנסת במהלך חג הסוכות. באמצעות ״סלקטורים״ שהציבו בכניסות לבתי המדרש ולבתי הכנסת, הם בחנו כל מתפלל, וערכו בדיקה שאף אחד לא נושא עמו טלפון נייד העלול לשמש כמצלמה שתתעד את הפרת ההנחיות.
2 צפייה בגלריה
מתפללים למרות זאת
מתפללים למרות זאת
מתפללים למרות זאת
(אילוסטרציה: shutterstock)
אחד מתושבי השכונה סיפר ל-mynet כיצד מצליחים החסידים להערים על המשטרה ולקיים תפילות: "בכניסה לבתי המדרש מוצבים אנשים שמוודאים שרק מתפללים מאותה חסידות נכנסים, השנה אין כמעט מתפללים כי התחבורה הציבורית לא פועלת במלואה".
עוד בחדשות:
עוד הוסיף החסיד: "בתוך בתי המדרש מסתובבים 'סדרנים' שמוודאים שלא נשלפים פלאפונים. בחסידות שלי היינו בערך 200 איש גג, הייתי בעצמי חולה מאומת וזה לא היה כזה נורא. אני מאמין שמתישהו ייצא חומר מתועד מתוך התפילות ואז למשטרה לא תהיה ברירה והיא תיכנס".
אמש (ראשון) תחת שם המבצע "אחריות מנצחת" פשטו כוחות גדולים של משטרה על מאה שערים והשכונה הפכה לשדה קרב. 18 בני אדם נעצרו, יממה בלבד לאחר שניידת משטרה נרגמה באבנים בכביש מספר 1.
2 צפייה בגלריה
מאה שערים הערב
מאה שערים הערב
מאה שערים הערב
(צילום: לירן תמרי)
עוד לפני כן, במהלך סוף השבוע התגודדו עשרות חסידים מחסידות תולדות אהרון מחוץ לבית המדרש כאשר רובם אינם עוטים מסכות. עשרות חרדים קיצוניים התעמתו עם כוחות משטרה ברחוב שומרי אמונים, ומספר צעירים השליכו אבנים לעבר ניידות משטרה שחלפו על ציר בר לב הסמוך לשכונה החרדית. משטרת ירושלים מסרה כי במהלך הלילה נעצרו 4 מפרי הנחיות. גם אתמול התעמתו שוטרים ותושבי מאה שערים בכיכר השבת. מספר פחים הוצתו והציר נחסם לסירוגין.
לעדכונים נוספים- חדשות ירושלים