משטרת מחוז ירושלים פתחה אתמול (שני) בחקירת תאונת דרכים קשה שהתרחשה ברחוב יפו, במהלכה נפגעה הולכת רגל מאופניים חשמליים שחל פו במקום, בעת שחצתה את הכביש. כל מי שמסתובב בירושלים בחודשים האחרונים לא הופתע מהתאונה.
2 צפייה בגלריה
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
(צילום ארכיון: אדווה חולי)
2 צפייה בגלריה
רחוב יפו
רחוב יפו
רחוב יפו
(צילום: יואב דודקביץ')

מדרכות מרכז העיר הפכו להיות כביש של ממש עבור אותם רוכבי אופניים חשמליים ושליחי מזון על קטנועים. המדרכה ברחוב קינג ג׳ורג׳, מדרחוב בן יהודה, מדרחוב יפו, כיכר ציון, ומה לא. הולכי הרגל הירושלמים מופקרים. אתמול, הקורבן היתה אישה בת 40 שרק ביקשה לחצות את הכביש. רוכב אופניים חשמליים התנגש בה בעוצמה והיא הובהלה במצב קשה לבית החולים שערי צדק.
בעוד שבתל אביב, אורבים הפקחים לרוכבים מאחורי שיחים ומטילים עליהם קנסות כבדים, בירושלים רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים עושים ככל העולה על רוחם. גם רוכבי הקטנועים בעיר כבר מזמן לא עושים שימוש בכבישים ודוהרים על המדרכות.
במענה לפניית mynet לעירייה, באפריל 2024, טענו בכיכר ספרא כי פקחיה עדיין לא עברו הכשרה למתן דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. "טרם ניתנה הסמכה למפקחי העירייה לצורך אכיפת עבירות עם אופניים חשמליים. העירייה תחל בתהליך ההסמכה במהלך השנה הקרובה", נמסר אז. בינתיים, דבר לא השתנה וחייהם של הולכי הרגל הירושלמים מופקרים.


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״נכון לעכשיו, סמכות האכיפה היחידה לחוקים ולתקנות הנוגעים באופניים היא של משטרת ישראל. עיריית ירושלים פועלת להסמכת המפקחים באגף האכיפה והשיטור העירוני לצורך אכיפת התקנות והחוקים לרכיבה על אופניים. בישיבת המועצה האחרונה בוצעה הסמכה ראשונית, אך עדיין יש צורך בהדרכות ובהיערכות וזאת טרם ביצוע האכיפה בפועל. עיריית ירושלים, בתיאום עם גופי האכיפה השונים, לרבות משטרת ישראל, תפעל לגיבוש מדיניות וביצוע אכיפה בזמן הקרוב״.