העימותים בשכונה החרדית נמשכים גם היום: עשרות חרדים קיצוניים התעמתו החל מהשעה 16:30 עם כוחות משטרה בכיכר השבת על רקע פעילות המשטרה בשכונה לאכיפת הנחיות משרד הבריאות. לעבר הכוחות נזרקו אבנים. הקיצוניים הציתו מספר פחי אשפה וחסמו את ציר התנועה למשך דקות ארוכות. אוטובוס שעבר במקום הותקף. כוח משטרה עצר חשוד בהפרת הסדר הציבורי. בנוסף, הפרות סדר נרשמו ברחוב שבטי ישראל ואבנים הושלכו לעבר השוטרים. 18 חשודים נעצרו ושני שוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי, כמו כן נגרם נזק למספר ניידות משטרה, רכבים פרטיים ולרכוש הרשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
מאה שערים הערב
מאה שערים הערב
מאה שערים הערב
(צילום: לירן תמרי)
במהלך הערב הותקף נהג אוטובוס מספר 25 שעובר בכיכר השבת. ילדים תועדו רצים אחרי האוטובוס שניסה לפרוץ את החסימה שביצעו, ומכים על שמשותיו ודלתותיו. מארגון נהגי האוטובוסים בישראל נמסר: "כל עוד לא נשקפת סכנת חיים לנהג הרי שהוא חייב לעצור ולחכות לגורמי האכיפה ולא לסכן את חיי המפגינים. הגיע הזמן שמקבלי החלטות יבינו שדמם של הנהגים אינו הפקר".
מהמשטרה נמסר: "קומץ של קיצוניים ממשיך להתעמת ולגדף את השוטרים ולקרוא לעברם קריאות נאצה, תוך שחוסמים באמצעות פחי אשפה בוערים את הכבישים ומשבשים את התנועה. השוטרים פועלים בנחישות להשבת הסדר הציבורי במקום, ועצרו עד כה 4 חשודים בגין הפרת הסדר".
(האבנים שהושלכו לעבר השוטרים. צילום: לירן תמרי)
מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי במהלך היום בוצעו פעולות הסברה ואכיפה של הסגר ותקנות הקורונה במספר מוקדים בירושלים. "כחלק מהפעילות, השוטרים עברו בין בתי העסק לוודא שהם עומדים בהנחיות התו הסגול ורשמו קנסות במקומות בהם הבחינו בהפרות. בנוסף, בוצעה אכיפה של עטיית מסיכות במקביל לחלוקת מסיכות וההסברה שנערכה בקרב הציבור.
עוד בחדשות:
(חרדים קיצוניים משליכים אבנים לעבר השוטרים במאה שערים. צילום: דוברות המשטרה)
"בתוך כך, כוחות המשטרה נתקלו במספר מקרים בגידופים וקריאות נאצה ע"י קיצוניים, ובשעה זו ישנו קומץ שמתעמת עם השוטרים בצומת כיכר השבת תוך הבערת פחים במקום. השוטרים פועלים להשבת הסדר הציבורי במקום. במהלך הפעילות 5 חשודים שסרבו להזדהות עוכבו לחקירה".
2 צפייה בגלריה
מאה שערים היום
מאה שערים היום
מאה שערים היום
(צילום: לירן תמרי)
אמש חרדים קיצוניים השליכו אבנים לעבר כ-8 ניידות משטרה בדרך בר לב. מהמשטרה נמסר כי ארבעה חשודים נעצרו לחקירה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 16:46, 04.10.20