לפחות במוסד אקדמי אחד בעיר הקלו על סטודנטים את בעיית הדיור. במכללת עזריאלי להנדסה ברמת בית הכרם הושלם השבוע בניין מעונות חדש בן 18 קומות, בעלות של כ־105 מיליון שקל. 14 קומות משמשות למגורים ובהן 252 דירות מאובזרות, ליחידים, זוגות, ועד יחידות בנות 3 חדרים. אפילו את התורנות המעצבנת של זריקת אשפה חסכו מהדיירים העתידיים, כשפינוי הזבל נעשה דרך פיר אשפה בכל קומת מגורים, ישירות לדחסנית בקומת הקרקע.
3 צפייה בגלריה
מעונות עזריאלי
מעונות עזריאלי
מעונות עזריאלי
( צילום: יח"צ)
ארבע הקומות הנותרות הן ציבוריות וכוללות שטחים ללמידה עצמית ובקבוצות, מסכי הקרנה, מכבסה, מזנון קל, ועוד, אגב כל הבניין מרושת באינטרנט מהיר, עם ויי פיי חופשי. כלל השטח הבנוי מתפרס על פני כ־11,500 מ"ר. במכללה, שבה לומדים כיום כ־1,500 סטודנטים, מבטיחים כי דמי השכירות יהיו מהזולים בירושלים, ויסייעו לסטודנטים להתמודד עם יוקר המחייה.
הקמת הבניין החלה בפברואר 2018 ומומנה בסיוע המשרד לענייני ירושלים ודרך הרשות לפיתוח ירושלים, הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ותקציבי המכללה. השבוע ייחנך המבנה במעמד ראש העירייה, משה ליאון והדירות יהיו זמינות כבר בשנת הלימודים הקרובה (אם הקורונה תאפשר זאת).
3 צפייה בגלריה
מעונות עזריאלי
מעונות עזריאלי
כך זה נראה מבפנים
( צילום: יח"צ)
3 צפייה בגלריה
מעונות עזריאלי
מעונות עזריאלי
מעונות עזריאלי
( צילום: יח"צ)

חוסר במעונות

כזכור, נכון לעכשיו פתרונות הדיור לסטודנטים בעיר די מצומצמים. רק בשבוע שעבר סיפרנו כי גורמים שונים בעירייה מנסים לקדם מהלך שמטרתו להסב דירות שיועדו למגורי סטודנטים במרכז העיר לכדי דירות עבור זוגות צעירים.
זאת כשבמקביל מכשירים את העברתם של כמה ממוסדות ההשכלה הגבוהה לאיזור. כך, כשתושלם בנייתו של בית הספר לאומנויות הבמה במתחם מנורה יעברו למקום בית הספר לקולנוע סם שפיגל, והסטודיו של ניסן נתיב למשחק. גם קמפוס בצלאל אמור לעבור מהר הצופים למגרש הרוסים, וכל זאת יצריך מן הסתם פתרונות דיור עבור תלמידיהם.
מהעירייה לא נמסרה תגובה בנושא.