עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ומשרד התיירות, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה, יחלו בקרוב בביצוע עבודות שלב ב' בתוכנית השדרוג של המרחב הציבורי בקריית המוזיאונים.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה רחוב וולפסון
כך ייראה רחוב וולפסון
כך ייראה רחוב וולפסון
(הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)
במסגרת העבודות, אשר יבוצעו ברחוב וולפסון מצומת משרד רוה"מ ועד לשדרות הרצל, ישודרגו התשתיות הקיימות באזור לרבות תאורת הרחוב, יבוצעו עבודות פיתוח נופי הכוללות שתילת עצים והקמת מערכות השקיה, יותקן ריהוט רחוב בנוסף, ייסלל המשך שביל האופניים על שם דניאל פינצי ז"ל וכן תוסדר צומת הכניסה למלונות שברחוב זאב וילנאי באמצעות רמזור חדש. התכנון בוצע ע"י משרד ז''ק רייכר אדריכלים.
בחודש ספטמבר 2020, נחנך שלב א' של המיזם, בו חודשו שדרות רופין מצומת מוזיאון ישראל וכנסת ישראל (הרחובות רופין ו-וויז) ועד לצומת הג'וינט ומשרד רוה"מ. במסגרת חידוש שדרות רופין, נסלל שביל אופניים באורך של כ-800 מטר. הפרויקט תוכנן על ידי משרד ארד – סימון אדריכלים.
עבודות אלו הינן חלק מתוכנית מקיפה לפיתוח קריית המוזיאונים וסביבותיה, המקודמת על ידי עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת במטרה לחדש את פניו של המרחב הציבורי בקריית המוזיאונים. בין היתר המטרה היא לתת דגש מיוחד על מתחם המוזיאונים ולחזק אותו כמוקד משמעותי וכקריית התרבות הלאומית וכן לאפשר שהייה ארוכה יותר במרחב למגוון קהלים ולספק אפשרויות בילוי משפחתיות לצד המוסדות השונים, בדומה לקריות מוזיאונים ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה רחוב וולפסון
כך ייראה רחוב וולפסון
כך ייראה רחוב וולפסון
(הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)
לאחר סיום שלב זה יחלו העבודות לפיתוח וחידוש השצ"פ המרכזי בלב קריית המוזיאונים (החורשה המשתרעת לאורכה של שדרות רופין אשר גודלה כ-20 דונם), שישמש כליבו של המרחב הציבורי בקריית המוזיאונים ונמצא כעת בהליכי תכנון מתקדמים. עם סיום העבודות, תפותח החורשה ותשלב בתחומה אזורי פנאי ושהייה, מתקני משחק, בית קפה ועוד. על פי התכנון, יחלו העבודות בתחילת חודש אוגוסט ויימשכו כ-10 חודשים. עלות שלב ב': כ-12 מיליון שקלים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "פיתוח קריית המוזיאונים הוא חלק מתנופת הבנייה שעוברת על העיר, תוך הפיכתו למוקד תיירותי המהווה לא רק כמקום משכנם של מוסדות התרבות ומשרדי הממשלה - אלא גם כמוקד משיכה ובילוי לתושבי העיר ולמבקריה".
שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ: "קריית המוזיאונים מכילה את המרכז התרבותי של העיר ירושלים. בעת הזו אנו מתחילים בשלב השני של שיפוץ, חידוש ופיתוח האיזור, במטרה לחזק את התיירות. כמו כן, נאריך את שביל האופניים על שם דניאל פינצי ז"ל ובכך נביא לשדרוג התחבורה הירוקה בעיר ונאפשר הגעה נכונה יותר לאיזור ללא שימוש ברכב. אני שמח לראות שנעשים צעדים משמעותיים לחיזוק האיזור".