תושבי רחוב כורש ורחוב שושן חוששים מאוד מתוכנית העירייה לסגור את הרחוב באופן קבוע מדי ערב ולהפוך אותו למדרחוב. לטענתם המהלך יפגע בהם קשות וזאת כדי לשרת רק שלושה בעלי עסקים במקום.
1 צפייה בגלריה
רחוב שושן
רחוב שושן
עדיפות לעסקים על פני עשרות תושבים. שושן
(צילום: אדווה חולי)
"זה צעד מאוד משמעותי כי שושן הוא ממש הריאה של השכונה מבחינת חניה. אין דרך אחרת לתאר את זה", אומרת זהבית הדר (39), תושבת רחוב כורש. "בכל שעה בכורש ושלומציון המלכה כל החניות תפוסות. היו מצבים שהסתובבתי שעה עם שלושת הילדים באוטו עד שבסוף חניתי בגן הפעמון והלכתי ברגל כשאני מרימה עלי ילדים ישנים. כל הסיפור הזה של חניה ברחוב חוזר על עצמו שוב ושוב, וזה כמו לדבר אל הקירות. עכשיו הם מגיעים עם תוכנית להשבית רחוב שלם של כ־40 חניות כדי שזה יהפוך למדרחוב כשרק שלושה בתי עסק ייהנו מזה. התחושה היא שהעירייה רוצה בסוף לייאש אותך במלחמה הזאת".
גם דליה סמורדינסקי שמתגוררת בשושן, לא מבינה את ההיגיון שמאחורי המהלך. "יש כאן אוכלוסייה מאוד מבוגרת שגם ככה כל הרעש פה מפריע לה ונהיה סיוט לגור פה", היא אומרת. "אני פה 35 שנה. לאן אני אלך? כבר מספר שבועות שאנו שולחים מכתבים לעירייה ומתחננים להפוך את ההחלטה, אבל לא נראה שזה מזיז למישהו".
עוד בשנת 1989 עתר יעקב ניזרי, בעל דירה ברחוב, נגד כוונת העירייה דאז להפוך את הרחוב למדרחוב. ההליך המשפטי נמשך שנים רבות, כשבינתיים נזרי נפטר ובנו אייל המשיך את דרכו. לבסוף, באוקטובר 2014, אחרי שנים רבות של דיונים והוצאות טרחת עורך דין, הגיעו הצדדים להסדר שלפיו "לא תתקבל כל החלטה ולא תבוצע כל פעולה במקרקעין על ידי עיריית ירושלים או מי מטעמה שיש בהן כדי למנוע/להפריע לשימוש המערערים (התושבים; א"פ) במקרקעין ללא מתן התרעה סבירה מראש וזכות טיעון".
תגובת העירייה: "הסוגיה נבדקת בימים אלו ונבחנות חלופות שונות, תוך הליך שיתוף ציבור".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים