בית משפט ביטל בצעד חריג הרשעה של טייס קרב לשעבר, תושב ירושלים, שהואשם בתקיפת בת זוגו. בנימוק לביטול ההרשעה כתב השופט גבאי ריכטר בין השאר כי ״הותרת ההרשעה על כנה עלולה בסבירות גבוהה לפגוע באופן לא מידתי בשאיפותיו המקצועיות״.
בשנים בהם גוברים מקרי האלימות בתוך המסגרת המשפחתית במהלכם נשים מותקפות על ידי בני זוגם, בית משפט השלום בירושלים ביטל בצעד חריג הרעשה של נאשם, טייס קרב לשעבר, שנאשם כי תקף את בת זוגו.
1 צפייה בגלריה
כתב אישום הוגש נגד הבעל
כתב אישום הוגש נגד הבעל
הותקפה ונפצעה
(צילום: shutterstock)
הנאשם, הורשע לאחר שהודה במיוחס לו בעבירה של תקיפה סתם כלפי בת זוגו. מכתב האישום המתוקן שהוגש בעניינו נקבע כי ביום 10.6.17 התגלה וויכוח בין הנאשם לבת זוגו, במהלכו השליך הנאשם כוס שהייתה בידו על הרצפה וזו התנפצה וכתוצאה מכך בת הזוג נפצעה, מאוחר יותר הכה את בת הזוג באמצעות מגב.
במהלך ההליך הפלילי, שירות המבחן קבע כי הנאשם ״אינו מקבל אחריות לעבירה ונוטה להיג חזות חיובית ומתקשה לבחון היבטים מורכבים בחיו האישיים. מחלקת התביעות המשטרתית שהגישה את כתב האישום ביקשה להטיל על הנאשם עונש שבין מאסר מותנה לחצי שנת מאסר תוך השארת ההרשעה על כנה.
בצעד חריג, הורה השופט גבאי ריכטר לבטל את הרשעתו של הנאשם וכך כתב ״נקיטת אלימות היא דבר פסול, ופסול שבעתיים כשזו מתרחשת בתוך המשפחה. אלימות שכזו פוגעת בתחושת הביטחון הבסיסית ביותר של הפרט ובאוטונומיה שלו. בנסיבות המקרה מידת הפגיעה בערכים המוגנים נמוכה, הנאשם אדם בוגר ורב הישגים, שצריך היה להימנע לחלוטין מן המעשה. בפועל נגרם נזק מצומצם, אך פוטנציאל הנזק רב יותר״.
נימוק נוסף לביטול ההרעשה נעוצה בעובדה שהנאשם החל ללמוד לימודי הוראה במטרה להיות מחנך בבית ספר, לעניין זה כתב השופט ריכטר ״בשנים האחרונות הוא מקדיש עצמו להסבה לתחום ההוראה, וכפי שעמד על כך שירות המבחן, הוא בשלבי סיום אותה הסבה, ועתיד לחנך כיתה בתיכון. זכותו של הנאשם לפתוח בקריירה חדשה, בוודאי כאשר כיום תוחלת החיים ארוכה מבעבר, ושנות השישים בחייו של אדם כיום, שונות ממשמעותן בעבר, כך שעתידו של הנאשם עוד לפניו. בידוע, הוראה מצריכה רישוי ועובדי ההוראה עוברים סינון בטרם תאושר העסקתם. לטעמי, עצם ההרשעה יפגע ביכולתו של הנאשם לעסוק בתחום בו בחר. לכן, בנסיבות בהן מדובר באדם ללא כל עבר פלילי, שזוהי מעידתו היחידה, כשמדובר באירוע ממוקד ברף חומרה נמוך, ומאז אירע, לא נפתחו תיקים נוספים והנאשם כיום מטופל ועתיד להמשיך בטיפול, הותרת ההרשעה על כנה עלולה בסבירות גבוהה לפגוע באופן לא מידתי בשאיפותיו המקצועיות״.
בסיום ההליך נגזרו על הטייס 180 שעות שירות ופיצוי על סך אלף שקלים לבת הזוג שהותקפה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 15:16, 04.07.21