בצל הלחימה, המוסדות האקדמיים בירושלים נערכים לפתיחת שנת הלימודים בסוף דצמבר עם שורה של הטבות ייחודיות למי שגויסו לשירות מילואים ב'חרבות ברזל'.
2 צפייה בגלריה
חיילי מילואים
חיילי מילואים
חיילי מילואים
(צילום: דובר צה"ל)

כזכור, עם תחילת המלחמה ספגו מספר אוניברסיטאות ומכללות ביקורת חריפה, לאחר שהגיבו באיחור ובצורה רפה על פוסטים ואמירות של סטודנטים ומרצים שהביעו תמיכה בחמאס.
לאחרונה הוחלט לפתוח את שנת הלימודים באיחור של כחודשיים וחצי, למרות העובדה שעשרות אלפי סטודנטים עדיין מגויסים. בשל כך התקיימו מגעים בין נציגי צה"ל לראשי האוניברסיטאות והמכללות, נציגי משרד החינוך, המועצה להשכלה גבוהה, ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות והתאחדות הסטודנטים הארצית. בין היתר סוכם כי כל הסטודנטים המגויסים יהיו זכאים לשורת הטבות קבועה, ובנוסף כל מוסד אקדמי יצטרך לפרסם מה ההטבות הנוספות שהוא מעניק לתלמידים.
מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "מתוך הערכה למילואימניקים והמילואימניקיות ושירותם תינתן חבילת סיוע מקיפה הכוללת סיוע כספי בגובה של 2,000 שקל לפחות לכל סטודנט שנקרא לשירות מילואים פעיל בצו 8 למשך תקופה של שבוע לפחות".

קראו גם:

בנוסף הוחלט כי הקורסים יוקלטו, החומר יצומצם "ויינתן סיוע בהיקף חסר תקדים, המותאם לדרישות הספציפיות של החוג למגויסים ולמגויסות בתחילת שנת הלימודים. בין היתר, המרצים יסייעו למי שיצטרפו ללימודים בשלב מאוחר יותר בשל שירות מילואים באמצעות מפגשים אישיים בנוסף למתן סיוע פרטני (שעות תגבור מיוחדות, מרכזי למידה עם סיוע ממתרגלים, ליווי על ידי סטודנטים בחוג ועוד). למי שיחזרו ממילואים רק בתום הסמסטר יתאפשר ללמוד חלק גדול מן הקורסים בסמסטר ב'".
בנוסף, אלה ששירתו במלחמה לפחות 50 יום "יהיו זכאים לפטור מקורסים או לקבלת ציון 'עובר' בהתאם לקריטריונים שנקבעו". יצוין כי אלה רק חלק מההטבות, והמידע המלא יימסר ישירות לסטודנטים.

2 צפייה בגלריה
סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית. 2,000 שקל לכל מי שגויס
(צילום: אלכס קולומויסקי)

הטבות שצה"ל יעניק לסטודנטים

  • מוקד סיוע טלפוני ייעודי
  • הרחבה של מלגות לסטודנטים
  • סיוע כספי לסטודנט שנזקק לקורס חוזר

חבילת סיוע


במכללה האקדמית הדסה יתחילו את הסמסטר ביום ראשון, ובין היתר הורכבה חבילת הטבות למילואימניקים. בין השאר, כל סטודנט או סטודנטית שגויסו במלחמה לפחות ל־10 ימי מילואים יהיו זכאים למענק כספי של 1,500 שקל וכן לזכאות לציון 'עובר' מילולי בשני קורסים. אלה שגויסו ל־13-10 יום יהיו זכאים להכרה ב־2 נקודות זכות בקורסים עיוניים למעט קורסי ליבה ועד שני קורסים. אלה ששירתו 14 יום ויותר יהיו זכאים ל־4 נקודות זכות.
מהאקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל נמסר כי גם הם יעניקו הטבות ייעודיות, ובכלל זה מענק כספי בסך 1,000 שקל, כרטיס BuyME, זיכוי מלא עבור שכר הדירה וחיובים למתגוררים במעונות אגרון ועוד.