מחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת קובע שבירושלים יש מחסור חמור בפסיכולוגיים חינוכיים. בין השאר נקבע כי במחוז ירושלים יש 551 פסיכולוגים רשומים, בעוד התקן הרצוי הוא 713 אנשי מקצוע, ולפיכך שיעור הכיסוי הוא 54%.
1 צפייה בגלריה
טיפול פסיכולוגי. דרושים עובדים
טיפול פסיכולוגי. דרושים עובדים
טיפול פסיכולוגי. דרושים עובדים
(צילום: שאטרסטוק)

יצוין כי בעקבות המלחמה עברו לגור בעיר משפחות רבות מהדרום, ומאות תלמידים נקלטו במערכת החינוך בבירה, ביניהם גם רבים שנזקקו לתמיכה מיוחדת בעקבות הזוועות שהם חוו.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "כל התקנים בשירות הפסיכולוגי החינוכי בירושלים, כולל החדשים, מאוישים. במטרה לתת מענה לאוכלוסיית המפונים גויסו בזמן המלחמה עובדים בגיל פרישה ופסיכולוגים שעזבו את השירות הציבורי, אשר התגייסו לשליחות הטיפול בנפגעי המלחמה".
יצוין, כי תגובת העירייה עומדת לכאורה בסתירה לתשובה הרשמית של חווה פרידמן, מנהלת אגף הפסיכולוגיה החינוכית במשרד החינוך, שהיא זו שמסרה לכנסת כי "בתחנת העיר ירושלים חסרים למעלה ממחצית הפסיכולוגיים החינוכיים הנדרשים לפי התקן".

עוד בחדשות:

בתגובה לכך נמסר מכיכר ספרא: "עיריית ירושלים יכולה להעסיק עד 350 פסיכולוגים חינוכיים, בהתאם למדיניות משרד החינוך, ובמימון משותף עם המשרד.
בשל המחסור הארצי בכוח אדם מוכשר לאיוש תקנים אלו, מאיישת העירייה כיום כ-200 תקנים, בעובדים מקצועיים שבחרו לעבוד בעיר ירושלים. ככל ויימצא כוח אדם המוכשר לכך, כמובן שיאוייש ע'ח האשרה שקבע משרד החינוך. כדי לגשר על הפער, עיריית ירושלים מעסיקה את הפסיכולוגים הקיימים באמצעות שעות נוספות ותמריצים יעודיים".