מכתב המנוסח בשפה הערבית והעברית המתריע מפני פיצוץ, חולק היום (שלישי) לתושבים בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. ״אני מבקש מכולם להיכנס לתוך החדר הכי פנימי בבית, לשים אטמי אוזניים כי תכף יישמע פיצוץ, תוודאו שכלל בני הבית נמצאים יחד אתכם, חל איסור מוחלט לצאת מהבית טרם אישרתי לכם לעשות זאת״, נכתב.
3 צפייה בגלריה
המכתב שחולק לתושבים
המכתב שחולק לתושבים
המכתב שחולק לתושבים
(צילום: שלומי כהן )

מבדיקה שערך mynet, עולה כי מדובר בפעילות משטרתית מקדימה למען בטיחות ובטחון התושבים המתגוררים באזור לקראת הריסת בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכניסה לירושלים בחודש שעבר בו נרצחו 4 יהודים. מדובר בנוהל שאינו חדש, ושנעשה לפני כל הריסת בתי מחבלים באמצעות פיצוץ מבוקר.

3 צפייה בגלריה
המכתב שנתלה בבתי התושבים
המכתב שנתלה בבתי התושבים
המכתב שנתלה בבתי התושבים
(צילום: mynet)

ממשטרת ירושלים נמסר כי ״החלה הריסת בתי המחבלים, האחים אברהים ומוראד נמר- תושבי צור באהר שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בכניסה לירושלים בסוף חודש נובמבר האחרון בתאריך 30.11.2023 בשעות הבוקר, שני המחבלים ביצעו פיגוע ירי רצחני בתחנת אוטובוס ביציאה מירושלים, שבו נרצחו ונפצעו אזרחים״.
״בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהתקיים שלשום, הבוקר נכנסו לשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים, מאות שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים, יחידת מתפ״א, כוחות תגבור משטרתיים וכוחות צה״ל, במטרה להרוס את בתי משפחת המחבלים האחים נמר, שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בכניסה לירושלים בסוף חודש נובמבר 2023״.
״לאחר השלמת כלל ההכנות, היום בבוקר החל מבצע הריסת בתי המחבלים בצור באהר, בפיקודו של מפקד מג״ב ירושלים תנ״צ יעקב ברמן. במבצע ההריסה כאמור משתתפים שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב, כוחות תגבור משטרתיים נוספים ביחד עם כוחות צה״ל״.

עוד חדשות:

״הפעילות מבוצעת בשילוב אמצעים שונים בהם רחפנים, ומסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל שילוו את הפעילות מהאוויר. בנוסף נפתח חפ״ק משטרתי לניהול ותכלול הפעילות בבסיס יהודאי של מג״ב ירושלים״, נמסר מהמשטרה.

3 צפייה בגלריה
מאור צמח
מאור צמח
מאור צמח
((צילום: פרטי))

יו"ר ארגון לך ירושלים, מאור צמח מסר: "המלחמה בטרור מחייבת תגובה קשה ובלתי מתפשרת. אני מברך את כחות הביטחון וקורא להרחיב את המלחמה בטרור במזרח ירושלים. לאסוף נשק ,להוציא אל מחוץ לחוק את ארגון חייזב אל תחריר. לא לאפשר לרש"פ לפעול בירושלים".