בית המשפט המחוזי בירושלים בוחן אפשרות לשחרר את הנאשמים בביצוע פיגוע הדקירה שבוצע נגד תושב ערבי בשוק מחנה יהודה, במהלך המהומות שפקדו את הבירה לחלופת מעצר. השופט: "לא ניתן לשלול על הסף אפשרות של מעצרם של המשיבים באיזוק אלקטרוני בשילוב עם פיקוח אנושי איכותי והדוק המלווה בערבויות מתאימות".
1 צפייה בגלריה
הזירה בשוק מחנה יהודה אמש
הזירה בשוק מחנה יהודה אמש
הזירה בשוק מחנה יהודה
(צילום: לירן תמרי)
עורכי דינם של ארבעת הנאשמים המייחס לשלושה מהם מעשה טרור של ניסיון לרצח ולרביעי מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ביקשו בדיון שהתקיים השבוע לשחרר את המעורבים לחלופת מעצר – חרף האישומים הקשים נגדם ולמרות הראיות שבידי המשטרה והשב"כ. בידיהם תיעודים ממצלמות אבטחה שצילמו את המתרחש, באירוע במהלכו הותקף ונדקר צעיר ערבי בשוק מחנה יהודה ונפצע באורח קשה מאוד.
בהחלטה כתב השופט אברהם רובין: "שקלתי האם לנוכח עוצמת עילת המעצר יש מקום להורות על שחרורם של המשיבים לחלופת מעצר כזו או אחרת, ובהקשר זה שקלתי גם האם יש מקום להזמנת תסקיר טרם הכרעה בסוגיית החלופה. כאמור, עוצמת המסוכנות הגלומה בשלושת המשיבים, במיוחד במשיב 1 שהשתמש בסכין בעת האירוע ושיש לו עבר פלילי, וכן במשיב 3 שגם לו עבר פלילי, גבוהה ביותר. חרף זאת אני סבור כי לא ניתן לשלול על הסף אפשרות של מעצרם של המשיבים באיזוק אלקטרוני בשילוב עם פיקוח אנושי איכותי והדוק המלווה בערבויות מתאימות".
עוד הוסיף השופט: "עם זאת מובהר למשיבים כי אל להם להסתמך על עצם העובדה שבית המשפט מבקש לערוך תסקיר בעניינם. ההכרעה הסופית בשאלה האם ראוי ליטול את הסיכון הכרוך במעצרם של המשיבים באיזוק אלקטרוני תיפול רק לאחר שתהיה בפני בית המשפט התמונה המלאה, ונזכיר לעניין זה, כי בית המשפט איננו מחויב לאמץ בכל מקרה את המלצות שירות המבחן".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים