משני צדי המתרס: אחד המטופלים במרכז האונקולוגי החדש של 'שערי צדק' הוא אורי שורץ. רבים בעיר מכירים אותו כאביו של יו"ר סיעת 'התעוררות', חבר המועצה אדיר שורץ, אבל במרכז הרפואי הוותיק מכירים אותו היטב כמי שבמשך שלושה עשורים היה אחראי על גיוס הכספים לבית החולים שמימנו מגוון מיזמים חשובים.
2 צפייה בגלריה
שוורץ במהלך האשפוז
שוורץ במהלך האשפוז
שורץ במהלך האשפוז
(צילום: פרטי)
"32 שנה עבדתי בבית החולים, וביולי שעבר הגעתי למסקנה שהגיע הזמן לצאת לפנסיה מוקדמת כדי ליהנות מהחיים", הוא מספר ל-mynet ו"ידיעות ירושלים". "זו בסך הכל היתה עבודה עם הרבה אחריות. הייתי מנהל יחסי ציבור ופיתוח משאבים, מה שבעברית נקרא היום 'גיוס תרומות'. פרויקט גיוס הכספים למכון האונקולוגי בבניין הספציפי הזה היה למעשה הפרויקט האחרון שעבדתי עליו. אנחנו מדברים על פרויקט שעלותו 100 מיליון דולר, שכולו גיוס מכספי תרומות. אני אומנם הייתי המנהל של המחלקה, אבל הצוות המסור והנאמן שלי הוא שעשה את זה".
כמי שמקפיד על בריאותו, שורץ ביצע בחודש פברואר בדיקת דם שגרתית, וזו חשפה ממצא חריג. לאחר מכן נערכו בדיקות אולטרסאונד, סי-טי, ואחר כך גם 'פט סי-טי', והן הובילו לניתוח דחוף. בניתוח מצאו והוציאו גידולים מאוד ממאירים וגרורות. "הסרטן שיש לי גרם לכך שהוציאו לי את כיס המרה וחלק מהכבד. בנוסף מצאו גם גרורות בגוף, כך שזה גם מתפשט בקלות".

קראו גם:

בשל הניתוח אושפז שורץ בבית החולים, ואחרי כמה שבועות החל טיפולי כימותרפיה. פחות משבוע אחר כך, וללא קשר לסרטן הוא גם חטף התקף לב. "מאז אני מטופל באופן קבוע בכימותרפיה בסבב של שלושה שבועות: שבועיים של טיפולים ושבוע הפסקה. לשמחתי, בינתיים אני ללא תופעות לוואי, למרות שאני מקבל 'רעל נקי' כחלק מהכימותרפיה. זה מקל מאוד על מצבי. כרגע הרופא מדבר על המשך טיפולי כימותרפיה של שנה, ואחר כך סוג אחר של תרפיה שנקראת אימונולוגיה עד סוף חיי.

2 צפייה בגלריה
שערי צדק
שערי צדק
שערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ')

"בבדיקת דם מיוחדת ששלחו לארה"ב אישרו לנו שהרופאים הצליחו להוציא בניתוח את כל התאים הסרטניים שבגופי, אבל זה לא מבטיח שהם לא יחזרו, ולכן נותנים טיפול מלא בכימותרפיה. נכון לעכשיו, מדברים על שנה, ואחר כך כל שלושה שבועות אימונותרפיה. זה אחד הטיפולים החדשים יותר שיש היום בשוק ואנחנו מקווים לטוב".

"מקווים לטוב"


שורץ מספר כי במשך 32 השנים שבהן עבד בבית החולים הוא לא החסיר ולו יום אחד של עבודה בגלל מחלה. לכן ההגעה לבית החולים כחולה, ועוד לאחר הפרישה, היא בהחלט חריגה עבורו. "אני עושה 'בדיקות פתע' בכל מיני מחלקות", הוא אומר בהומור. "הייתי בחדרי ניתוח שהייתי חלק מהקמתם אבל מעולם לא אושפזתי בהם. פתאום אני בא ובודק מחלקה מחלקה. אבל זו תחושה טובה כי אני איש 'שערי צדק', ואני רואה את העבודה המדהימה שנעשית שם ואת הצוות המדהים, ואני עוד יותר מאמין בדרך".