האהובים שלא יחזרו: רב״ט בנימין גבריאל יונה, בן ה-19 מירושלים שנהרג במתקפת הטרור בדרום הובא אמש (חמישי) למנוחות. רב"ט בנימין היה נהג משא כבד בגדוד 947, מערך ההגנה האווירית.
3 צפייה בגלריה
רב"ט בנימין גבריאל יונה
רב"ט בנימין גבריאל יונה
רב"ט בנימין גבריאל יונה
(צילום: דובר צה"ל)
בנימין גדל בשכונת קטמון ח', סן מרטין, עם אחותו אלינור הגדולה ממנו בחמש שנים וחצי. "בנימין תמיד לקח אחריות ועזר להם", סיפרה עמליה יונה, קרובת משפחתו, ל-mynet ירושלים אחרי ההלוויה שנערכה אמש (חמישי). "הוא היה ילד מקסים, עדין, רגיש, ילד עם נתינה שעזר להורים שלו בהכל. כבר בתור תלמיד הוא עזר בכלכלת הבית".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
רב"ט בנימין גבריאל יונה ז"ל
רב"ט בנימין גבריאל יונה ז"ל
רב"ט בנימין גבריאל יונה ז"ל. "הוא יצא למשימה בידיעה שיש שם מחבלים"
(צילום: באדיבות המשפחה)

אלינור, אחותו הגדולה של בנימין סיפרה עליו: "בנימין היה בחור מיוחד מאוד. הוא היה חייכן, אוהב מוזיקה, אוהב לעזור, לא מפחד מכלום. בשבילי הוא תמיד היה אח קטן ושובב, אבל מסביב תמיד ראיתי איך הוא דאג לעזור לאחרים ושכולם יהיו מרוצים ולא יחסר. אנחנו בני הדודים הגדולים במשפחה. בדיעבד אני יודעת, איך הוא חילק את הזמן שלו ודאג לכולם וייעץ לכולם ושיחק גם עם בני הדודים הצעירים. הוא היה ילד טוב ירושלים. בשכונה שגדלנו בה כולם אהבנו אותו; ילדים, זקנים וצעירים. לא היה לו מילה רעה על אף אחד.
"גם ברגעים האחרונים שלו הוא דאג לנו ושלח לנו הודעה תיכנסו לבתים ותנעלו את הדלתות. הוא יצא למשימה בידיעה שיש שם מחבלים. הוא יצא להחליף את התחמושת בכיפת ברזל ואף על פי שהם היו שם בתופת, כך שמענו, הוא עדיין חתר להציל את עם ישראל. את השבת האחרונה הוא עשה בקרב המשפחה והנכדים וזו המזכרת האחרונה שלנו ממנו".

נפרדים מפקד אברהם הנקין ז"ל


פקד אברהם הנקין לוחם היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ) נהרג גם הוא במתקפת הטרור בדרום. הנקין ז"ל גדל בירושלים ובשנים האחרונות עבר ליישוב אלון. הוריו עדיין מתגוררים בקריית משה. הנקין ז"ל היה אמור לחגוג 39 בעוד פחות מחודש.

3 צפייה בגלריה
פקד אברהם הנקין ז"ל
פקד אברהם הנקין ז"ל
פקד אברהם הנקין ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)

בן דודו דקל אושפיז כתב: "היית לי השראה בן דוד יקר. האמנתי בלב שלם שאתה בלתי מנוצח, שהזוועות והסכנות ניתזות הצידה ממגע עורך. האמנתי דרכך בפעם הראשונה שהחוסן הפיזי והמנטלי אינו מתנגש או נוגד בקיומו של לב רך ואוהב.
"הגעגוע והכאב גדולים ומשקלם כבד מנשוא אך גדולה יותר היא אסירות התודה לך. תודה על העצות, על החיוכים, על הכנות. תודה שהגנת עלינו בגופך, למרות שאף אחד לא ביקש ממך ולמרות שכולנו כבר ייחלנו שיגיע היום בו תניח לקרב להתנהל בלעדיך.
"תודה שהיית חלק מהחיים שלי, וגם אם החלק הזה נקטע ולא יחזור. אני זוכר שיש את אלו שלא היית חלק מהחייהם והם אלה שבאמת צריכים לכאוב. תודה לך אברהם בן דוד יקר אהבתי אותך ולנצח אוהב".
יהי זכרם ברוך.