בחירות 2024 בירושלים בעיצומן: על פי נתוני משרד הפנים, השכונות החרדיות בירושלים מובילות נכון לשעה 19:00 בערב באחוזי ההצבעה, בפערים משמעותיים ביותר — מה שמרמז על הרכב מועצת העיר הבא. כך למשל, בשכונת רמת שלמה נתוני ההצבעה עומדים על 42.25 אחוז, בגבעת שאול 38.14, בסהנדריה 37.45, ברמות 35.92, ברוממה 35.78. זאת לעומת השכונות החילוניות והדתיות של הבירה בניהן בקעה, עין כרם, קטמון ותלפיות מזרח, אחוז ההצבעה הממוצע עומד על 26.8 בלבד.
8 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
8 צפייה בגלריה
ליאון וחביליו מצביעים
ליאון וחביליו מצביעים
ליאון וחביליו מצביעים
(צילום: האיחוד הירושלמי, ארנון בוסאני)


17:00 | אחוז ההצבעה בירושלים ממשיך להיות נמוך

במשרד הפנים מפרסמים את הנתונים המעודכנים אודות אחוזי ההצבעה. האחוז בירושלים עומד נכון לשעה 17:00 על 20 אחוזים בלבד. — מדובר בנתון הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות בישראל.

15:00 | אחוז ההצבעה מהנמוכים בארץ

במשרד הפנים מפרסמים את הנתונים המעודכנים אודות אחוזי ההצבעה. האחוז בירושלים עומד נכון לשעה 15:00 על 16.4 בלבד — מדובר בנתון הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות בישראל. בתוך כך מנתוני ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות שמדווחים למרכז השליטה של משרד הפנים, עולה כי נכון לשעה שלוש אחר הצהרים הצביעו מעל 1.8 מיליון בוחרים, שהם כ-26% מכלל בעלי זכות ההצבעה, לא כולל הלוחמים שהצביעו בקלפיות באזורי הלחימה, חיילים בבסיסים שוטרים ובעלי תפקידים שמצביעים במעטפות כפולות שייספרו רק החל מהלילה. זאת לעומת 32.6% בבחירות הקודמות בשנת 2018.

13:30 | הגיע לקלפי וגילה: מישהו הצביע במקומו

י׳, שמתגורר בבירה הגיע הבוקר (שלישי) להצביע בקלפי בשכונה בו הוא גר ונדהם: ״בדקו את תעודת הזהות שלי ואישרו שזהו מקום ההצבעה שלי, אך אמרו לי שאני כבר רשום כמי שהצביע. מסתבר שמישהו הגיע עם שם ותעודת זהות שלי והצביע במקומי״. מהמשטרה נמסר שהמקרה נמצא תחת חקירה.

13:00 | אחוזי הצבעה נמוכים בשכונות החילוניות והדתיות

על פי נתוני משרד הפנים, נכון לשעה 13:00 בצהריים 12% מבעלי זכות הבחירה בירושלים מימשו את זכותם להצביע. מדובר בנתון הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות. אחוז ההצבעה ארצי בבחירות לרשויות המקומיות נכון לשעה 13:00 עומד על 17.7% שהם 1,256,916 מצביעים מכלל בעלי זכות הבחירה סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה בתגובה לפרסום אחוז ההצבעה הנמוך: ״כל מה שחששנו ממנו בקביעת תאריך הבחירות בזמן מלחמה מתממש, בעוד הציבור החרדי פוקד בהמוניו את הקלפיות הציבור הציוני בירושלים חסר פיזית ומנטלית ומדיר רגליו מהקלפיות. זאת לא קריאת גוועלד אלא אזעקת אמת, תת הייצוג לציבור הציוני במועצה הקרובה ישפיע מהר מאוד על מוסדות החינוך, הקצאות שטחים הציבוריים ועל צביון ירושלים כולה״

11:49 | יוסי חביליו הצביע

יו״ר האיחוד הירושלמי והמועמד לראשות העיר עו״ד יוסי חביליו הצביע הבוקר בקלפי ברמת שרת יחד עם אשתו ליאורה חביליו: ״ירושלמי ישראלי ממלכתי מצביע ב-2 פתקים. איחדנו את המחנה הליברלי בירושלים, אנחנו התקווה וההזדמנות האחרונה של העיר״

8 צפייה בגלריה
יוסי חביליו מצביע
יוסי חביליו מצביע
יוסי חביליו מצביע
(צילום: האיחוד הירושלמי)

11:30 | משה ליאון הצביע


לפני שעה קלה הצביעו ראש עיריית ירושלים, משה ליאון ורעייתו סתוית בקלפי שבגימנסיה העברית בבירה. בתום הצבעתו פנה ראש העיר לתקשורת ומסר דברים קצרים: ״פתחתי את בוקר יום הבחירות בתפילה בכותל המערבי להשבת 134 החטופים, החלמת הפצועים ולשלום הלוחמים. כולי תקווה כי התפילה תתגשם במהרה״, אמר

8 צפייה בגלריה
משה ליאון מצביע הבוקר
משה ליאון מצביע הבוקר
משה ליאון מצביע הבוקר
(צילום: ארנון בוסאני)


9:00 | פורסמו אחוזי ההצבעה בירושלים


נכון לשעה 9 בבוקר, הצביעו בירושלים 3.1% מבעלי זכות הבחירה. הנתונים התקבלו מ-791 קלפיות שמהוות 92% מכלל הקלפיות בירושלים

8:55 | אדיר שוורץ הצביע, שלטי התעוררות הושחתו


אדיר שורץ יו"ר תנועת התעוררות בירושלים הגיע הבוקר להצביע בקלפי המוצבת בתיכון המסורתי בשכונת ארנונה בעיר. שורץ המתמודד למועצת העיר ברשימת צעירים ליברלית אמר: ״ירושלמים, ירושלמיות צאו להצביע!" "אלה לא בחירות רגילות, גם הבוקר לא שכחנו לרגע את החיילים שלנו בחזית הצפון וברצועת עזה. לא שכחנו לרגע את החטופים, הפצועים והמשפחות. היום, דור הניצחון שלנו שנלחם בחזית ובעורף, לוקח אחריות גם על העיר ירושלים. דור צעיר בדרך לכבוש את מועצת העיר. שימו הת בפתק הלבן בקלפי - התעוררות למועצת העיר. זה בידיים שלנו״. בתוך כך אישה אלמונית תועדה באחת השכונות בעיר כשהוא נוסעת נגד כיוון התנועה, עוצרת את רכבה ומשחיתה שלטי בחירות של סיעת ״התעוררות״.

8 צפייה בגלריה
אדיר שוורץ מצביע
אדיר שוורץ מצביע
אדיר שוורץ מצביע
(צילום: התעוררות)

7:00 | הקלפיות נפתחו

הקלפיות בירושלים נפתחו בשעה 07:00 וינעלו בשעה 22:00. תושבי ירושלים יכולים לאתר את הקלפי שלהם באמצעות מנוע חיפוש. כל מי שנולדו לא יאוחר מיום 7.11.2006 (טז' חשון ה'תשס"ז), והם רשומים כתושבי הרשות המקומית או המועצה האזורית במרשם האוכלוסין ביום שליפת פנקס הבוחרים.

8 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא
(צילום: mynet)
הבחירות לרשויות המקומיות נערכות השנה בצל המלחמה בעזה. לרשות הישראלים יעמדו במהלך היום כ-11,727 קלפיות, מתוכן כ-2,788 קלפיות נגישות מיוחדות וכ-1,400 קלפיות להצבעות מיוחדות. בבסיסים, בחזית ואף באזורי הלחימה יוצבו, כאמור, מאות קלפיות נוספות.
8 צפייה בגלריה
התעוררות. ינסו לשחזר את ההצלחה
התעוררות. ינסו לשחזר את ההצלחה
התעוררות. ינסו לשחזר את ההצלחה
(צילום: יואב דודקביץ')
מספר בעלי זכות הבחירה בישראל עומד על 7,215,256 בעלי זכות הצבעה לפי החלוקה הבאה: בעיריות ומועצות מקומיות 6,622,461 בעלי זכות הצבעה. במועצות אזוריות 592,795 בעלי זכות הצבעה כאשר סה"כ מספר בעלי זכות הצבעה שיצביעו הפעם לראשונה – 747,586.


8 צפייה בגלריה
ירושלים מצביעה
ירושלים מצביעה
ירושלים מצביעה
(צילום: ארנון בוסאני, התעוררות)

חשש מזיופים

מחשש לזיופים, ממשרד הפנים נמסר כי ״המפקח הארצי על הבחירות ברשויות המקומיות ומנהלות הבחירות במחוזות השונים פועלים בתיאום עם משטרת ישראל להבטחת טוהר הבחירות והסדר הציבורי ביישובים שבהם ניכרת מתיחות חריגה במיוחד בין המתמודדים השונים. פעילות האכיפה המוגברת ברשויות אלו - גלויה וסמוייה, תחל עם פתיחת הקלפיות ותימשך עד לאחר תום ספירת הקולות״.

מתי נדע מה התוצאות?

ספירת הקולות תחל רק עם סגירת כלל הקלפיות בשעה 22:00. בשל מספר משרתי המילואים הגבוה בתקופה זו בצל המלחמה, במשרד הפנים צופים כמות גדולה של מעטפות כפולות, כ-400 אלף בהשוואה ל-95 אלף בבחירות המקומיות הקודמות, דבר שצפוי לעכב גם את פרסום תוצאות האמת.


ברשויות שבהן אף אחד מהמועמדים לראשות הרשות לא יקבל יותר מ-40% מהקולות, יתקיים סיבוב בחירות שני ביום ראשון 10 במרץ. מועד זה הוקדם מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן. מרגע ספירת הקולות, התוצאות יתפרסמו בהדרגה באתר משרד הפנים, כשהצפי לפרסום תוצאות סופיות הוא בתחילת שבוע הבא.
פורסם לראשונה: 02:00, 27.02.24