אמש (שישי) בשעה 20:13 הגיע מחבל לשד' נווה יעקב בירושלים וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהפיגוע מחוץ לבית כנסת במקום, נקבע מותם של 7 אזרחים ונפצעו 3 נוספים באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע למקום.

לדברי המשטרה, ״בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים. בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע לעבר המחבל נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו״.
2 צפייה בגלריה
המחבל אלקם ח'ירי, בן 21, תושב שכונת א-טור בירושלים.
המחבל אלקם ח'ירי, בן 21, תושב שכונת א-טור בירושלים.
המחבל אלקם ח'ירי
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

במשטרה מבקשים להדגיש כי ״בתוך כ-5 דקות מקבלת הדיווח הראשון במוקד המשטרה אודות הירי המחבל נוטרל, ובכך מנעו השוטרים הרג נוסף של חפים מפשע. מחקירה ראשונית של זהות המחבל שנוטרל ע״י שוטרי מחוז ירושלים, עולה כי ביצע את הפיגוע בזירה לבדו. מבדיקת זהותו עולה כי מדובר בתושב מזרח ירושלים בן 21. בזירת נטרול המחבל נתפס בסמוך אליו אקדח טעון עם מחסניות ותחמושת״.
2 צפייה בגלריה
פיגוע סמוך לבית כנסת בנווה יעקב
פיגוע סמוך לבית כנסת בנווה יעקב
פיגוע סמוך לבית כנסת בנווה יעקב
(צילום: לירן תמרי)
בעקבות הפיגוע נפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב״כ. לאחר הפיגוע נעצרו לחקירה הוריו של המחבל.