"אפילו אהודי סכנין תרמו לי": המלחמה הבריאותית של אביגיל שרעבי, האוהדת הכי מפורסמת של בית"ר, התחילה, כך היא משחזרת, ב־7 בנובמבר 2022, כמה שעות לפני שהגיעה לאצטדיון טדי למושב הקבוע שלה ביציע המערבי לצפות בקבוצה האהובה שלה מול מכבי חיפה.
6 צפייה בגלריה
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי. "אני רוצה לחיות"
(צילום: מיקי אלון)

"בשעות הצהריים התקשר אליי המלאך שלי, פרופ' אבי ריבקינד, ושאל אם אני הולכת למשחק, כי נקבע מראש שאני צריכה לצום לקראת בדיקות דם כדי לבדוק סכרת. הגעתי לטדי, חיוורת ומרגישה רע. בסיום המשחק (1:4 לחיפה) מיהרתי הביתה, ולמחרת בבדיקת הסכרת מצאו שיש לי סכרת ברמה 600.
"היו בטוחים שעברתי אירוע מוחי עם ממצאים כאלה. חזרתי הביתה בידיעה שאני צריכה מעכשיו להזריק אינסולין באופן קבוע. עם הבשורה הזו לא הפסקתי לבכות. אני מטפלת בבעלי, נכה צה"ל ממלחמת לבנון הראשונה. הוא זקוק לי, ולמי יש זמן להיות חולת סכרת? אפילו כשהייתי ב'גולסטאר' לפני ארבע שנים ועזבתי אותו ל־18 יום בפעם הראשונה בחיי נקרעתי לגזרים, אז איך עכשיו אמשיך לטפל בו?".

6 צפייה בגלריה
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי
(צילום: עמוד הפייסבוק של בית"ר)

שרעבי המשיכה בשורת בדיקות. בקופת חולים כללית שליד ביתה בפסגת זאב טיפל בה ד"ר עדנאן רג'אבי. "הוא יודע את כל הדעות שלי ואת מה שאני חושבת על המגזר, אבל אותו לא מעניין שאני אוהדת בית"ר ואותי לא מעניין המוצא שלו. אמרתי לו שהוא אלוף העולם. אחרי שורת בדיקות נוספות שד"ר רג'אבי הכריח אותי לעשות במכון 'מאר', כולל סי.טי. בטן ואגן, מצאו שיש לי גידול סרטני בכליה השמאלית, שהיה בהתחלה בגודל של שני סנטימטר והפך להיות כבר שבעה סנטימטר. זה היה רעם ביום בהיר ומאוד מפחיד.
"אמרתי לריבונו של עולם, וואלה, קיבלתי את כל החבילה. אני אוהבת להגיד שאין דג בלי עצמות ואין בנאדם בלי צרות. חזרתי לפרופ' ריבקינד, והוא הפנה אותי לפרופ' עופר גופרית, הפרופסור שטיפל גם בכליה השמאלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרופ' גופרית אמר לי ש'מי היה מאמין שגם ביבי וגם אביגיל שמאלנים?' הפרופסור קבע שאין מנוס מניתוח להוצאת הכליה כי הגידול ממאיר. הבת שלי, שהיתה איתי בבדיקה, שמעה ממאיר והתעלפה על המקום. אני לא התעלפתי אבל לא הפסקתי לבכות. יש לי עוד הרבה מה להספיק, לטפל בבעלי, בנכדים שלי, להמשיך להגיע לטדי. חשבתי על השיר 'לעולם לא תיפלי כי אנחנו ביחד', שאוהדי בית"ר שרים ביציעים. גם לי אסור ליפול. יש לי יותר מדי אחריות ואנשים שאני צריכה לדאוג להם. וחוץ מזה, פאק, כן, מגיע לי להמשיך לחיות".

6 צפייה בגלריה
פרופ' אבי ריבקינד
פרופ' אבי ריבקינד
פרופ' אבי ריבקינד
(צילום: שלומי כהן)

ים של אהבה


בשלב הזה פחות או יותר שרעבי הפיצה בקבוצות וואטסאפ שהיא חברה בהן את הידיעה המרה. היא כתבה לחברות וחברים, ובהם אנשים מעולם הכדורגל ושחקני עבר והווה של בית"ר, את הדברים האלה: "חברים יקרים שלי... בעיניים דומעות אני כותבת לכם. אני לא מאמינה שככה המצב שאני צריכה לבקש עזרה לעצמי. בחודש נובמבר האחרון חליתי בסכרת מאוד קשה, דרגה 2. אני מזריקה 4 אינסולין ליום לבטן ויש לי לחצי דם מאוד גבוהים. בנוסף אני נוטלת 13 כדורים ליום.
"לאחר סדרת בדיקות מקיפות, כולל סי.טי., התבשרתי שיש לי גידול סרטני בגודל של 7 ס"מ ממאיר וגם אבנים בכליה, ואני נאלצת לעבור ניתוח לכריתת הכליה השמאלית שלי... כל המציל נפש אחת בישראל יש לו מעלה גבוהה בשמיים. סכום הניתוח עומד על 40,000 שקלים. עצוב לי מאוד שבמדינה שלנו אדם צריך לקבץ נדבות, בושה... תבוא עליכם הברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם, שנעזור תמיד אחד לשנייה. רק בשמחות אמן. אוהבת אתכם".
הודעת הוואטסאפ הזו הפכה בזכות שלושה חברים קרובים שלה לפוסט בפייסבוק, בניגוד לדעתה. "אני ובעלי רצינו למות מבושה כשהבנו שכל עם ישראל ראה את מה שכתוב שם", היא אומרת. "רציתי לקבור את עצמי. כעסתי על החברים שהפיצו את זה, אבל הם אמרו לי: 'כל החיים את עושה למען אחרים, מתנדבת ועוזרת. הגיע הזמן שיעשו גם עבורך. כולם אוהבים אותך, את קונצנזוס והגיע הזמן להירתם". מכאן החל להגיע לעברה של שרעבי צונאמי של טלפונים של התעניינות בשלומה ותרומות, שהיכו בהלם אפילו אדם מחוספס ולעיתים ציני כמוה. "תאר לך שאפילו אוהדי בני סכנין תרמו לי, ולא אחד שניים אלא 70-60, שאמרו: 'אנחנו אוהדי סכנין ומתפללים לשלומך'. הגיעו תרומות מאוהדי הפועל ת"א, מכבי חיפה, כל הקבוצות, וכמובן אוהדי בית"ר בכמויות אדירות. אוהד אחד כתב לי: 'לעולם לא תצעדי לבד בית"ר ירושלים', וליד זה 'לעולם לא תצעדי לבד אביגיל שרעבי'. מאמן נבחרת ישראל אלון חזן תרם לי, וגם עשרות שחקני עבר של בית"ר ואנשים יקרים שגרמו לי צמרמורת. אני ואריאל הרוש בכינו יחד בטלפון. ילדים כתבו לי: 'הנה תרומה של חמישה/עשרה שקלים שקיבלנו דמי כיס מההורים, רק תהיי בריאה'".

6 צפייה בגלריה
אברמוב
אברמוב
ברק אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)

שרעבי נשנקת כשהיא מדברת על החיבוק הענק שקיבלה מכל מקום אפשרי בישראל. כשאנחנו מגיעים למחווה של בעלי בית"ר, ברק אברמוב, היא מתקשה למצוא את המילים. ביום חמישי שעבר הוציאה בית"ר הודעה רשמית, ולפיה ברק אברמוב החליט לתרום בשמו ובשם המועדון מחצית מהסכום של הטיפולים לשרעבי - 20,000 שקלים.
"אנו מאחלים לאביגיל אריכות ימים ושתחזור אלינו ליציע בשיא הכוח", נכתב שם. קמפיין גיוס ההמונים עמד ביעד מהר מאוד, ושרעבי כתבה הודעה מרגשת מצידה: "חברים יקרים, משפחה שלי, דם שלי. אני מודה לכם מקרב לב על ההירתמות ועל הנתינה שלכם, שחוצה גבולות. מחמם את הלב לראות איך כולכם התאחדתם מאחורי המקרה שלי ונרתמתם לעזור. באמת שאין לי מילים לתאר את מה שאני עוברת בזכותכם. השגנו את היעד של הכסף ואף מעבר לכך. בע"ה אני אעבור את הניתוח בחודש הקרוב, וכל מה שיישאר מהתרומות יופנה לעזרה לנזקקים, כמו שאני עושה כל יום בכל השנה. תודה רבה. אוהבת אתכם. אביגיל שרעבי".

6 צפייה בגלריה
עם הנכד בטדי. "סבתא, בואי נשב במקום שקט"
עם הנכד בטדי. "סבתא, בואי נשב במקום שקט"
עם הנכד בטדי.
(צילום: האלבום הפרטי)

"אמרתי לאברמוב שבוכרי תרם לבוכרית", שרעבי דומעת וצוחקת ביחד. "אני לעולם לא אשכח לו את זה. כשדיברתי איתו לא הפסקתי לבכות. אני אומרת לו תודה ענקית כאן מעל גבי העיתון שלכם, ואני לא אשכח את מה שהוא עשה עבורי לעולם".

מסיבת הודיה


לפני פחות משבועיים פנה אל שרעבי, שכאמור לא נמצאת במצב מיטבי מבחינה בראותית, הנכד שלה וביקש שתיקח אותו למשחק בטדי מול הפועל תל אביב. "יש לי חמישה נכדים, רק בנים בלי בנות. הכוסית היחידה אצלי במשפחה זו בית"ר. תשמע קטע, הנכד שלי הוא מחונן, גאון. הוא אמר לי לפני המשחק: 'סבתא, בואי נשב במקום שקט באצטדיון, איפה שלא מקללים'. אמרתי לו הלו, סבתא שלך, כמו במערכון של הגשש, היא ראש הקנוניה. הלכנו למשחק, ו־90 דקות ישבתי על הראש של הקוון ושל מאמן הפועל ת"א חיים סילבס. מסכן סילבס, שיגעתי אותו כל המשחק, אבל גם לו מגיעה תודה כי גם הוא תרם לי".

6 צפייה בגלריה
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי
אביגיל שרעבי. "אסור לי ליפול"
(צילום: אורן אהרוני)

ביום שני, 20 במרץ, תחגוג שרעבי יום הולדת 57. "בעלי ביקש שלא נעשה מסיבת יום הולדת כדי שחלילה זו לא תהיה מסיבת פרידה. אחרי שאעבור את הניתוח בעזרת השם נעשה מסיבת הודיה ונחגוג כמו שצריך עם כל האנשים הטובים שיש סביבי".
הניתוח להסרת הגידול והכליה נדחה בינתיים כי לדבריה של שרעבי, "יש לי בעיות בריאות ואני אסמתית, ובזמן האחרון אני נורא עייפה ומבולבלת. צריך שאהיה לגמרי מוכנה לניתוח, צריך סבלנות, ובעזרת השם אעבור אותו. אני רוצה להגיד לכולם תודה מעומק הלב. שיתמלאו כל משאלות ליבכם לטובה עבור מה שעשיתם בשבילי. ושלא תדאגו כי לא תיפטרו ממני כל כך מהר. אני מתכוונת בקרוב מאוד לחזור ולרקוד בטדי, לצעוק מכל הלב יאללה בית"ר. נשארה לי עוד בקשה אחת קטנה, הפעם משחקני בית"ר: בחייאת אמא שלכם, תביאו לי את הגביע".