אחרי פחות מחודש: משטרת מחוז ירושלים פענחה את רצח הילד בן ה-4 משכונת רמות על ידי דודו. מהחקירה במשטרה עולה כי החשוד חנק אותו למוות ובכך הביא למותו. מחר (ה') צפויה הפרקליטות להגיש נגד החשוד במעשה כתב אישום.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברמות
זירת האירוע ברמות
זירת האירוע ברמות
(צילום: דוברות המשטרה)

בתאריך 13.8 התקבל דיווח על ילד כבן 4 שנפצע באורח אנוש בדירת סבו וסבתו בשכונת רמות בירושלים. יום למחרת נקבע מותו בבית החולים. שוטרי תחנת לב הבירה שהוזעקו למקום, עצרו את דודו של המנוח לחקירה, זאת לאחר שעלה כי הקורבן שהה יחד עם החשוד שמתגורר בדירה.
קראו גם:
מחקירת האירוע, עלה כי בשלב מסוים הבחינו יושבי הבית כי הקורבן אינו נענה לקריאתם והחלו לחפש אחריו. בשלב מסוים פרצו יושבי הבית את דלת החדר של החשוד שהייתה נעולה, שם מצאו את הקורבן מוטל על הרצפה ואילו החשוד (דודו) יושב בסמוך אליו. הילד פונה תוך מאמצי החייאה להמשך טיפול רפואי. החשוד נעצר לחקירה שהוטלה על ידי מפקד מרחב ציון תנ״צ קובי יעקובי על היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון.

3 צפייה בגלריה
רחוב אידלזון, זירת האירוע בשכונת רמות
רחוב אידלזון, זירת האירוע בשכונת רמות
רחוב אידלזון, זירת האירוע בשכונת רמות
(צילום: לירן תמרי)

חרף מאמצי הצוותים הרפואיים, בתאריך 14.8 נקבע מותו של הילד בבית החולים. ממצאים רפואיים וממצאי החקירה העלו כי על פי החשד סיבת המוות הנה שנק (חנק) שעל פי החשד נגרם על ידי החשוד במעשה.
כזכור, בשל מחאות אלימות פרצו בעקבות בקשת המשטרה לנתח את גופתו של הילד. מאות יצאו למחות בשכונת גאולה וברחוב בר אילן. עימותים קשים פרצו בין השוטרים למפגינים ומספר חשודים נעצרו. לבסוף הורה בג"ץ שלא לנתח את גופת הילד בהתאם לבקשת המשפחה.

3 צפייה בגלריה
פחי זבל הוצתו
פחי זבל הוצתו
רחוב בר אילן בעת המחאות
(צילום: לירן תמרי)

לאחר מעצרו, החשוד נשלח לאשפוז ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתחילת השבוע הוגשה נגד החשוד במעשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, ומעצרו של החשוד ברצח הוארך עד למחר.