השבוע האחרון היה סיוט עבור נוסעי התחבורה הציבורית בעיר. ברכבת הקלה נוסעים נדחסו ודיווחו על מקרים רבים שבהם הדלתות נסגרו על אנשים בעודם מנסים להיכנס. גם בתחנת הרכבת הכבדה 'נבון' בכניסה לעיר נרשמו עומסים חריגים. רבים נאלצו להצטופף ולנסוע בעמידה, בקו מירושלים לתל אביב וגם בכיוון הנגדי.
ביקוש מטורף
באופן מסורתי בחודש אוגוסט יש פחות עומס בתחבורה הציבורית ובכבישים, מכיוון שרבים טסים לחו"ל. אלא שהשנה היה מצב שונה, ובמיוחד בשבוע האחרון העומס היה בלתי נסבל, גם בגלל תיירות פנים וגם בגלל אירועים שונים שהביאו רבים לבירה, כמו למשל פטירת הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס.
קראו גם:
למרות הדרישות להגביר את התדירות, הרכבת האחרונה לתל אביב יצאה מירושלים בשעה 21:09, והרכבת הקלה לא נסעה בתדירות של יותר מפעם ב־6 דקות, אף שחברת 'כפיר' כבר קלטה חלק מהקרונות החדשים שהוזמנו מחו"ל.
לרה פארן, המכהנת כמנכ"לית של 'ארגון צרכני תחבורה ציבורית - 15 דקות': "התחבורה הציבורית בירושלים במצב חירום, ומצב העומסים בתחבורה הציבורית בבירה הוא בגדר שערורייה. עד כה לא ניתן מענה מספק לבעיה, למרות קריאות חוזרות ונשנות. אנשים בסך הכל רוצים להגיע הביתה, לעבודה, לבית הספר - ונאלצים לסבול. במצב כזה - חופש התנועה נפגע - מדי יום, מדי שעה. אני קוראת מכאן לראש העירייה משה ליאון להתערב בהקדם, לפעול למען חופש התנועה של תושבי ירושלים וללחוץ על משרד התחבורה כדי שיספק פתרונות מיידיים לבעיה ויתגבר תדירות".
פארן ציינה כי הם קיבלו תלונות רבות של תושבים מירושלים "שנדחסים באוטובוסים שמלאים עד אפס מקום וברכבת קלה מפוצצת לחלוטין, לצד רבים שבכלל לא 'זוכים' לעלות על האוטובוס ונאלצים להמתין. עם החזרה ללימודים ולשגרה, סביר להניח שהבעיה רק תחריף".
ממשרד התחבורה נמסר: "הרכבת הקלה פועלת בתדירות של 6 דקות במהלך רוב שעות היום. הזכיין החל בקליטת קרונות חדשים, שיתווספו לשירות. ברכבת ישראל - עבודות החשמול מתבצעות בעיקר בשעות הלילה ובסופי השבוע וזאת במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור. שרת התחבורה הנחתה את רכבת ישראל להאיץ את תוכנית חשמול רשת המסילות, במטרה לצמצם עוד יותר את משך הזמן לסיום העבודות. עם התקדמות העבודות וסיום חשמול מקטעי המסילה תרחיב הרכבת את פעילות הרכבות לשעות הלילה ובסופי השבוע".
מ'כפיר' ומ'רכבת ישראל' לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.