יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הודיע על השבתת כל המשק (שני) ליום אחד. זאת לאחר רצח ששת החטופים בידי חמאס, ועל רקע מה שהגדיר "עיכוב עסקה להחזרת החטופים ממניעים פוליטיים". גם תושבי ירושלים צפויים להיות מושפעים מההשבתה הכללית.
1 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

בתוך כך, בכיכר ספרא הודיעו כי לא ישבתו: ״עריית ירושלים מחבקת את החטופים ובני משפחותיהם ומייחלת לשובם הביתה לשלום, בהקדם האפשרי.גם בעת הזאת, לצד ההזדהות העמוקה, העירייה תמשיך להעניק שירותים ומענה למיליון ויותר תושביה. ככל שארגון העובדים יחליט להשבית את הפעילות, העירייה תכבד זאת״, נמסר.
השביתה צפויה לכלול מחר את כל משרדי הממשלה, המפעלים (למעט הביטחוניים), הבנקים, חלק מהמסחר כולל הקניונים, אך ללא חנויות המזון. בנוסף יוחרגו בתי החולים, בתי המרקחת והתחבורה הציבורית. הרשימה המלאה של כל מקומות העבודה שישבתו תפורסם בהמשך.


בתוך כך, הסתדרות המורים הודיעה כי לאור השביתה המתוכננת מחר, שכוללת את הסייעות, גני הילדים יהיו סגורים ולא יוכלו לקבל תלמידים. בתי הספר יפעלו במתכונת חלקית עד השעה 11:45. במוסדות החינוך המיוחד גני ילדים ובתי ספר - יפעלו כרגיל.
בר דוד אמר בהצהרה שנשא כי "אי אפשר יותר לעמוד מנגד. הדבר הזה שיהודים נרצחים במנהרות בעזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. צריך להגיע לעסקה, עסקה יותר חשובה מכל דבר אחר. יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "שוחחתי עם הרבה אנשים בפוליטיקה הישראלית, עם אנשי המערכות הביטחוניות שלנו. עסקה לא מתקדמת משיקולים פוליטיים ואת זה אי אפשר לקבל. צריך להפסיק את ההפקרה של החטופים, של העקורים, של הכלכלה שמתרסקת״.
פורסם לראשונה: 18:32, 01.09.24