"אנחנו חייבים לעזור אחד לשני": בעקבות כתבת התחקיר בתכנית 'עובדה' על שירה איסקוב, שחר דודאי בן ה-16 מקרית מנחם ותלמיד כיתה י' בתיכון בויאר, פתח בקמפיין מימון המונים למען נשים נפגעות אלימות. קמפיין מימון ההמונים נפתח אתמול (ג') לטובת עמותת 'אישה לאישה' – מקלט למען נשים נפגעות אלימות וילדיהן.
2 צפייה בגלריה
שחר דודאי
שחר דודאי
שחר דודאי
(צילום: פרטי)
"ראיתי תוכנית תחקיר על שירה איסקוב שהייתה קורבן לאלימות של בעלה במצפה רמון בספטמבר האחרון וזה מאוד נגע בי", סיפר דודאי למיינט ירושלים, "ראיתי את הכתבה עם סבתא שלי בסלון, וכשהסתכלתי עליה הרגשתי שהיא ממש במצוקה מהצפייה בתוכנית. זה מאוד השפיע עלי והעציב אותי, היה קשה לי לראות אותה במצב הזה. חשתי גם כעס ואכזבה על המצב שבו אנחנו חיים. פתאום נדמה לי שזה כבר הפך להיות עניין שבשגרה שאישה נרצחת או נפגעת".
כדי לנסות להתמודד עם הרגשות שצפו בו במהלך הצפייה, התקשר דודאי לחברה טובה ושיתף אותה בתחושות. אותה חברה גיבתה את התחושות, ועזרה לו לפתח את הרעיון של הקמת הפרויקט. "בסיפור של שירה, הגבר עשה מעשה נוראי והכתבה מביאה את הסיפור של ההתעללות שלה, אבל באמצעות הפרויקט שלי אני רוצה להעביר מסר אחר - אני רוצה להראות שגם לגברים יש צד בסיפור ואנחנו לא תומכים בשום סוג של אלימות. לא מילולית ובטח שלא פיזית.
"בחודשים האחרונים אני שומע על רצח של המון נשים בחדשות וזה מזעזע אותי בכל פעם מחדש. אפשר להגיד שמה שגרם לי להיות יותר מעורב וקשוב לנושא זה המקרה של האונס באילת, לקחתי את זה קשה מאוד. החלטתי שאני צריך לעשות עם זה משהו גם עבור הסביבה שלי וגם בשבילי. להגיד על אירוע שהוא מזעזע או לא הגיוני ולא מקובל על הדעת, זה יפה ונחמד אבל זה לא מספיק. מישהו צריך לעשות משהו כדי להביע את ההתנגדות, וצריך שזה יהיה גבר, כמוני. גם אם אני רק בן 16".
2 צפייה בגלריה
שירה איסקוב כפי שהתראיינה בתוכנית 'עובדה'
שירה איסקוב כפי שהתראיינה בתוכנית 'עובדה'
שירה איסקוב כפי שהתראיינה בתוכנית 'עובדה'
(צילום: ערוץ 12)
"מאוד חשוב לי שהפרויקט הזה יצליח. אני לא מנסה להשיג שום דבר, אבל עצם העובדה שהסביבה האישית שלי מתעוררת ונחשפת לנושא, עושה לי טוב. זה חשוב לי כי בחברה שיש בה אלימות כלפי נשים או כלפי אנשים באופן כללי - זו לא חברה מתוקנת. אני רוצה לגדול ולגדל את הילדים שלי בעולם שהוא נורמאלי ולא בעולם כזה".
דודאי פיתח את הרעיון במשך שבוע ושמר עליו כסוד מוחלט כמעט. הסכום שהוא שואף להשיג הוא 10,000 שקלים. עד לכתיבת שורות אלו נתרמו יותר מ-4 אלף שקלים. "כל מי ששיתפתי איתו את הפרויקט מאוד התרשם ותמך, אבל זה לא מה שאני מחפש. הפרויקט הזה חשוב לי בשבילם ובעיקר בשבילי, כמו שציינתי – כבן נוער חשוב לי לייצג אוכלוסיה מסוימת ולהראות שאנחנו לא שותקים. לכן החלטתי לקחת את האחריות עלי. זה לא חובה, אבל אנחנו חיים בחברה כזאת שמחייבת אותנו לעזור אחד לשני, ואם אני יכול לעזור למישהו במינימום מאמץ, לגרום לאנשים שמצטרפים להרגיש טוב ולהרגיש טוב בעצמי, אני עושה את זה בשמחה", סיכם.
לתרומה לקמפיין - לחצו כאן
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים