פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ד') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של הונאה בכרטיסי חיוב וקבלת דבר במרמה נגד עובדת לשעבר בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שגנבה פרטי אשראי מעובדים ומאושפזת במרכז הרפואי.
2 צפייה בגלריה
הנפיקה כ-19 כרטיסי אשראי
הנפיקה כ-19 כרטיסי אשראי
הנפיקה כ-19 כרטיסי אשראי
(צילום ארכיון: לירן טטרו)
על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד רותם ברא"ס, הנאשמת, טובה מהלו בתקופת עבודתה במרכז הרפואי הדסה בתקופה שבין 5.12.19 ועד 4.3.20 הצליחה להשיג את פרטי האשראי של שני עובדים במקום וגנבה את כרטיס האשראי של מאושפזת.
עוד בחדשות:
באמצעות השגת פרטיהם האישיים של העובדים, המאושפזת ושל קורבנות נוספים מהלו הצליחה להנפיק 19 כרטיסי אשראי חדשים מחברות חוץ בנקאיות בעזרתם ביצעה רכישות ומשכה באמצעותם כסף מזומן.
2 צפייה בגלריה
על פי כתב האישום, היא גנבה כ-62 אלף שקלים
על פי כתב האישום, היא גנבה כ-62 אלף שקלים
על פי כתב האישום, היא גנבה כ-62 אלף שקלים
( צילום: shutterstock)
"במעשיה, השתמשה הנאשמת בכרטיסי חיוב של המתלוננים או ברכיב ממרכיביהם, בכוונה להונות, בנסיבות מחמירות. הנאשמת ניסתה לקבל דבר בנסיבות מחמירות וקיבלה דבר בנסיבות מחמירות תוך שימוש בכרטיסי האשראי בסכום כולל של כ-62 אלף שקלים, זייפה הנאשמת מסמכים בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, השתמשה במסמכים המזויפים, נטלה ונשאה דבר הניתן להיגנב, בלי הסכמת הבעלים", נכתב בכתב האישום.
אל כתב האישום צורפה טבלה המפרטת את רכישותיה בכרטיס האשראי: בחודש אוגוסט הנאשמת השתמשה באחד הכרטיסים 31 פעמים בסכום כולל של 7,200 שקלים. מספר ימים לאחר מכן משכה מכרטיס אחר 4,000 שקלים מכספומט ורכישות נוספות שהגיעו כמעט לסכום כולל של 62 אלף שקלים.
מבית החולים הדסה נמסר: "עובדת זמנית שהחלה לעבוד בתפקיד סטודנטיאלי בקבלת חולים בהדסה הר הצופים, פוטרה לאחר כחודשיים וחצי בשל אי התאמה וחוסר שביעות רצון מתפקודה.
בשל חשדות שהעלו עובדים, פנה קב״ט בית החולים לאחר עזיבתה אל משטרת ישראל וביקש להעמיק בחקירת פעילותה של העובדת. ממצאי החקירה שעסקה בגניבה דרך כרטיסי אשראי נמצאים בידי המשטרה ועד כה על פי הידוע לנו לא התקבלו תלונות ממטופלים.
"הדסה הינו גוף ציבורי, ובתור שכזה חשוב לו לשמור על ציבור העובדים והמטופלים ולהקפיד על פעילות חוקית במסגרתו. על כן הועבר הטיפול לידי הגורמים המתאימים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים