ברחוב האפרסמון בגילה נמצא שטח שמיועד להקמת בית כנסת. אבל מתברר כי במקום בית תפילה, בעירייה מקדמים דווקא תוכנית לבניית תלמוד תורה, וזאת תוך מתן שימוש שחורג מן הייעוד המקורי.
1 צפייה בגלריה
לימודי תורה
לימודי תורה
לימודי תורה
(צילום: shutterstock)
ואם לא די בזה, בצמוד למתחם נמצא שטח ירוק שמוגדר שטח ציבורי פתוח, אך בתוכנית הוחלט להצמיד אותו למתחם המוצע ולהפוך אותו לחצר עבור תלמידי המוסד.
עוד בחדשות:
עמותת 'ירושלים שקופה' הגישה לוועדה המקומית התנגדות לשינויים המוצעים מכיוון שהם מנוגדים, לטענתם, לתקנות ולחוקי התכנון, ועל אחת כמה וכמה, הם מוסיפים, כשמקדמת התוכנית היא לא יזם או קבלן פרטי אלא הרשות המוניציפלית.
בהתנגדות שהגישה העמותה נטען כי קביעת ייעוד לשצ"פ מחויבת בפרסום התוכנית המוצעת והגשתה להתנגדויות, כך שבכל מקרה לא ניתן לשייך אותו לשטח התוכנית של תלמוד התורה בלי לפרסם את הכוונה בנפרד, ובלי לדון בהתנגדויות, במקרה שיוגשו.
עוד צוין כי בבקשה אין התאמה לתקנים השונים. למשל, תקן החניה המבוקש בתוכנית קטן מזה התואם לתלמוד תורה או בית ספר, אבל כן הולם את התקן עבור בתי כנסת. כך שלמעשה חלק מהפרמטרים בתוכנית עדיין מתייחסים לייעוד המקורי ואחרים מותאמים לייעוד המבוקש של תלמוד תורה, ולפי המתנגדים, העירייה מנסה ליהנות משתי העולמות.
בעמותה גם סבורים כי הגמישות התכנונית שהוועדה המקומית מנסה לקחת לעצמה חורגת מהסמכויות המוקנות לה על פי חוקי התכנון והבנייה.
"בנייה קיימת ניתן להסב בשימוש חורג לייעוד חלופי, אבל לא ניתן מראש להסב ייעוד של בנייה חדשה מבית כנסת לתלמוד תורה", מסביר יו"ר 'ירושלים שקופה', הרב נתן קרמר. "גם לא ניתן לספח שטח ירוק עבור חצר למשחק במתחם סגור שאינו משרת את רווחת הציבור הרחב".
מהעירייה נמסר: "העירייה יצאה בפרסום לציבור בדבר כוונתה להקים כיתות לימוד זמניות ברחוב האפרסמון, בשל הצורך לתת מענה דחוף לצורכי חינוך. הוועדה המקומית תדון בהתנגדויות ותקבל החלטה בהתאם".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים