הפרויקט שישנה את התנועה בצפון ירושלים יוצא לדרך: עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת מוריה לפיתוח ירושלים החלו לקדם את פרויקט הקמת מחלף עטרות. מדובר באחד האזורים העומסים ביותר בעיר מאחר וצומת עטרות משמש כשער הכניסה הצפוני אל ירושלים לעשרות אלפי נהגים אשר מגיעים מכיוון תל אביב והמרכז ולתושבי העיר אשר רוצים להגיע לאזור תעשיה עטרות ומעבר קלנדיה.
3 צפייה בגלריה
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
(הדמיה: פרטי)

הפרויקט בצומת עטרות ייתן מענה תחבורתי לגידול הצפוי בתנועות במרחב, יאפשר את זרימת התנועה המהירה והבטוחה לאורך צירים 45 ו-50 (443), ישדרג את רמת השירות לתחבורה ציבורית, יאפשר פיתוח עתידי של אזור התעשייה עטרות ושכונת המגורים המתוכננת עבור עשרות אלפי תושבים, המשך כביש 45 – ציר המחצבות וניצול אפקטיבי של מעבר קלנדיה.

3 צפייה בגלריה
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
(הדמיה: פרטי)

הפרויקט כולל ביטול הרמזור הקיים והקמת מחלף יהלום בצומת עטרות הקיים אשר יאפשר זרימת התנועה בכניסה והיציאה מירושלים, הרחבה ושדרוג כביש 45 מזרח כולל הוספת נתיבים לתחבורה ציבורית לרבות מתן מענה לחניון האוטובוסים המתוכנן בסמוך, הפיכת מעגלי התנועה הקיימים בכביש 45 בכניסה לאזור תעשיה עטרות ושדה התעופה הקיים לצמתים מרומזרים.

כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45. הדמיה: דוד אקרשטין

3 צפייה בגלריה
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
כך ייראה מחלף עטרות והרחבת כביש 45
(הדמיה: פרטי)

"מחלף עטרות הינו אחד הפרויקטים החשובים והחיוניים ביותר אשר מתוכננים לקום בירושלים כיום ובעתיד עם השלמת המשך כביש 45 – ציר המחצבות יאפשר להפנות אלפי כלי רכב ישירות מכביש 60 אל המשך כביש 45 וכביש 443 ויקל על עומסי תנועה ברחובות פנימיים של מרכז העיר ושכונת פסגת זאב וישלים רשת התחבורה המהירה והבטוחה המקשרת בין השומרון לירושלים, אזור מודיעין והמרכז", מסבירים בתכנון הפרויקט. תכנון הפרויקט הסתיים וצפי לסיומו עומד על כשלוש שנים.

קראו גם:

מנכ"ל פארק התעשייה עטרות, יעקב גוטמן מסר בשם בעלי המפעלים ומינהלת עטרות: "אנו מודים לכל השותפים לדרך להצלחת ביצוע פרויקט הענק של הרחבת כביש 45  ומחלף הכניסה לעטרות מכביש בגין ו-443 הפרויקט ימשיך את התנופה והפיתוח הכלכלי בתעשייה בירושלים ובעטרות בפרט ויתן מענה תחבורתי לבעלי המפעלים העובדים והמבקרים בעטרות ויצמצם את עומסי התנועה באזור".
בתוך כך, רק לאחרונה בצפון העיר נחנכו מנהרות עוזי נרקיס מהגבעה הצרפתית לכיוון פסגת זאב ונווה יעקב. המנהרות נכרו מתחת לפני הקרקע וכביש 1 וזאת בעומק של כ- 20 מטרים, ובאורך של כ-700 מטרים כל אחת. המנהרות כוללות נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, שוליים רחבים, מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות מגברים להבטחת קליטה סלולארית רציפה לאורך כל המנהרה. בהמשך צפויות להיפתח גם צמד מנהרות לכיוון מעלה אדומים.