סערה בחמגשית: אוכל שאינו מבושל כראוי, כמות שמן גדולה וילדים שחוזרים הביתה רעבים ועצבניים. הורים פנו לעירייה בתלונות על ירידה חדה באיכות המזון, לטענתם, המוגש לילדיהם בצהרונים ודרשו שינוי מיידי. ביום שני השבוע התקיימה בעירייה ישיבה מיוחדת בעניין בהשתתפות גורמים ממשרד החינוך והעירייה, במטרה לבדוק את הטענות ולפתור את הנושא.
1 צפייה בגלריה
אחת החמגשיות. עניין של טעם
אחת החמגשיות. עניין של טעם
אחת החמגשיות. עניין של טעם
(צילום: פרטי)

הילדים מתלוננים


לאחרונה החלו להתקבל בעיריית ירושלים תלונות מהורים על איכות המזון המוגש לילדיהם במוסד החינוכי. במכתב ששיגרה נציגות ההורים באחד מבתי הספר בעיר, נטען כי מראשית שנת הלימודים הם חשים שיש ירידה דרסטית באיכות המזון שהתלמידים מקבלים לארוחת הצהריים. "איננו יודעים ממה נובע השינוי מאחר שבשנה שעברה האוכל היה באיכות טובה יותר ולא התקבלו תלונות מהילדים", טענו ההורים ופירטו: "שעועית לבנה לא מבושלת מספיק; גזר גמדי יבש; האורז בחלקו לא מבושל; לגזר ולאפונה שמבושלים ביחד יש טעם לוואי; שניצלים רטובים או שרופים או מבושלים חלקית; שעועית ירוקה לא מבושלת מספיק; החומוס שבמרק לא מבושל מספיק; הירקות מעוכים, רקובים ועם בוץ; כמות גדולה של שמן באוכל".
עוד נטען במכתב כי "אריזות האוכל מגיעות פעמים רבות שבורות והאוכל בחלקו נשפך בתוך הקרטון, מה שרק מחמיר את הצורה שהאוכל מוגש בה". לסיכום ההורים דרשו לשפר באופן מיידי את המצב.

"לא מצפים לגורמה"


אב לשלושה שילדיו מקבלים את האוכל טוען שהדרישות אינן יוצאות מגדר הרגיל. "אנחנו כהורים מצפים לאוכל בריא רגיל, לא שיגישו גורמה. שיהיה חלבון, פחמימה וירק, שיאכלו וישבעו, שיהיה בריא וטעים במידת האפשר", הוא מבהיר, ומוסיף: "השנה הרבה הורים התלוננו על איכות המזון. גם הילדים שלי חוזרים רעבים. רואים שהילדים עצבניים. אנחנו מייד בסוף הצהרון מביאים אוכל איתנו כדי שלא יהיו חסרי שקט. רוב הילדים לא נוגעים באוכל. אמרו לי בבית הספר שיש מנות שפשוט נזרקות כולן. אפילו השניצלים, שזו מנה שכל הילדים אוהבים לכאורה, מגיע רטוב וספוגי והילדים לא אוכלים את זה. גם הפסטה, שזה עוד מאכל של ילדים, הבישול הוא בישול עודף, היא רכה וזה הופך להיות בצקי ונזרק".

קראו גם:

האב דווקא סבור שבניגוד לתלונות של הורים אחרים, הירקות דווקא איכותיים. "לגבי ירקות ופירות, חלק מההורים התלוננו, אבל לטעמי הם סבירים".
אם נוספת לשתיים טוענת כי בנותיה הפסיקו לאכול את האוכל המוגש. "הן אמרו שהאוכל רטוב ולא טעים. הילדים חוזרים רעבים ועצבניים. הם לא אוכלים כלום משעה 10:00. בשביל זה נועדה ההזנה, וזה לא קורה. זה לא עולה יותר כסף שהאוכל יהיה יותר טעים.
"בהתחלה לא האמנתי להן, חשבתי שהן מגזימות. אבל הגעתי יום אחד מוקדם וטעמתי את האוכל בעצמי. אכלתי המון חמגשיות בחיי, ואני יכולה לומר שבהחלט האוכל יכול להיות טוב יותר. אני יכולה להבין את הילד שמקבל את האוכל הזה ולא בא לו, וזה גם חוזר על עצמו. טעמתי והאוכל לא טעים. זה לא עושה חשק לילד לאכול".
בדיווח שהעבירה לשאר ההורים בבית הספר, כתבה האם כי "הבולונז נוזלי ביותר עם מעט מאוד בשר (נראה לי אחוז), בעיקר נוזל, קצת גזר ומעט מאוד בשר טחון, פסטה רכה בטעם רגיל, כזו שישבה הרבה זמן בתוך החמגשית".
גם היא ציינה לטובה שהירקות הגיעו שטופים וארוזים בשקית היטב. לסיכום כתבה האם כי "בשורה התחתונה זה אכיל, אבל לא טעים שבא לי לאכול, מבאס. וכשזה חוזר על עצמו אז בכלל אף אחד לא אוכל".

יוקמו צוותי בקרה


כאמור, בעקבות התלונות שהגיעו לעירייה כינסה השבוע סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה, דיון מיוחד. "המלחמה היא לא תירוץ לירידה באיכות המזון של התלמידים במוסדות", היא אומרת. "לתלמידי העיר מגיע מזון טרי, בריא, מזין וטעים. כינסתי ישיבה יחד עם הממונים על הנושא בעירייה ובמשרד החינוך, וניתנה הוראה להוציא צוותי בקרה למוסדות רבים כדי לוודא את טיב המזון. אני מתכוונת להמשיך לעקוב מקרוב אחר הנושא ולוודא שתלמידי ירושלים ייהנו ממזון ראוי וטעים".
מעיריית ירושלים בתגובה: "ההזנה היא באחריות משרד החינוך ולא עיריית ירושלים. החברה מספקת מזון לכ־260 מוסדות חינוך".
ממשרד החינוך בתגובה: "כל תלונה שמתקבלת בנושא נבדקת על ידי חברת 'מלגם' והרשות. כך ייעשה גם הפעם".
מהחברה שמספקת את המזון נמסר בתגובה: "חברתנו מספקת ארוחות חמות מדי יום לתלמידי מערכת החינוך במאות מוסדות בירושלים והסביבה ברצוננו לציין כי מדובר בתלונה של מספר הורים ממוסד בודד לגבי טיב וטעם האוכל נשמח להיות בקשר עם ההורים הנ״ל על מנת לבחון את תלונתם ולתת את המענה הנדרש לשביעות רצונם , כפי שאנו עושים לאורך שנים במהלך פעילותנו. מתן שירות אמין ומסור, אוכל טעים מזין ובטוח הם החזון שלנו".