תושבי רחוב עזה, הסובלים מזה זמן מבעיות בחסימות הכבישים כתוצאה מאמצעי האבטחה והמחסומים ליד בית ראש הממשלה פתחו השבוע במאבק חדש. הדרישה: להחזיר את הגישה למעבר החצייה הסמוך לבית משפחת נתניהו לטובת הולכי הרגל והילדים.
1 צפייה בגלריה
רחוב עזה
רחוב עזה
רחוב עזה
(צילום: יואב דודקביץ')

אבטחה לפני בטיחות


לטענת התושבים, כתוצאה מחניית רכבי המשימה של מאבטחי השב"כ ומשרד ראש הממשלה על המדרכה, לא ניתן לחצות בבטחה את הכביש. לדבריהם, הם נאלצים לרדת לכביש בכדי לעקוף את חסימות הרכבים על מנת להגיע למעבר החצייה, זאת תוך סיכון עצמי גבוה. לשיטתם יש להסדיר מעבר חצייה נגיש ופנוי.
"יש בסביבה שני בתי ספר, תנועת נוער של הצופים, וכן גן משחקים לגיל הרך שנמצא ממש ממול לבית ראש הממשלה", מסביר פרופ' איתי פישנהדלר, מיוזמי המהלך, "חציית הרחוב היום היא סכנה לכל הולך רגל ובטח ובטח כשמדובר בילדים או בני נוער. חייבים להתחשב בנו ולמצוא לזה פתרון בטיחותי.

קראו גם:

צילמת? נחקרת


"לכוחות הביטחון ולמאבטחים אסור לחסום דרך קבע את מעברי החצייה", ממשיך פישהנדלר, "אבל מי שמנסה לצלם ולתעד את הרכבים שחונים על המדרכות מוזמן ישר לתחקור במשטרה כי מדובר ברכב אבטחה ממשלתיים.
"זה כבר מפריע לסדר הציבורי מעבר למה שהיה עד כה, וחורג בהרבה ממה שניתן לאפשר לראש ממשלה לגור על ציר תנועה ראשי שלא ערוך לספוג את אמצעי האבטחה והמחסומים הרבים שמצבים כאן מדי יום".
הדרישה, כך לדברי פישהנדלר, היא למצוא הסדר ולו גם זמני עד פתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא שיסייע לתלמידים לחצות בבטחה.
תגובת משרד ראש הממשלה לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.