בשעתן הקשה - סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג העלה פוסט בפייסבוק בו הוא העלה את תמונתן של ארבע נשים יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי; יו"ר מר"צ זהבה גלאון; ראש הרשימת הבית היהודי איילת שקד, סגנית ראש העירייה ויו"ר הבית היהודי, חגית משה, וכתב "ארבע הנשים שהגישו לימין את השלטון על מגש של כסף".
3 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)

את הפוסט הוא העלה בזמן המשבר הפוליטי הכי גדול של הארבע. מיכאלי, כך מתברר לאור התוצאות, נכשלה טעתה כאשר סירבה להתאחד עם מרצ. גלאון, כפי שמסתמן כמעט בוודאות, לא הביאה את מרץ לסף אחוז החסימה ועל מחיקת הבית היהודי כבר נאמר הכל. ומי שהובילו את אותה מחיקה הן יו"ר המפלגה חגית משה ושקד.
קראו גם:

3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי, חגית משה, זהבה גלאון ואיילת שקד
מרב מיכאלי, חגית משה, זהבה גלאון ואיילת שקד
מרב מיכאלי, חגית משה, זהבה גלאון ואיילת שקד
(צילום: אביגיל עוזי, יואב דודקביץ', ריאן פוירס ואבי רוקח)

קינג החליט להעלות פוסט מזלזל ומלגלג על נשים שבו הוא כתב: "מי אמר שאין מקום לנשים בשדה הפוליטי? תכירו את ארבעת הנשים שהגישו לימין את השלטון על מגש של כסף. תודה לכן". את הפוסט הוא העלה יום רביעי בסמוך לשעה 22:00 בלילה, יום אחרי ההפסד הכואב שלהן.

3 צפייה בגלריה
הפוסט של קינג
הפוסט של קינג
הפוסט של קינג
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

הפוסט גרף אחריו עשרות תגובות אחת הכותבות האירה לו וכתבה: "לא ממלכתי לזרות מלח על פצעי היריב". תגובה נוספת: "לא מדובשן ולא מעוקצן. הן הגישו השלטון לימין מתוך מטרה להגיש לשמאל. אל תשכחו את זה".
ד"ר שלומית אהרוני ליר, חוקרת מגדר, עמיתת מחקר באוניברסיטת בר אילן אמרה בשיחה עם mynet ירושלים: "האמירה הלעגנית של סגן ראש עיריית ירושלים מדגימה את ההטיה הלא הוגנת כנגד נשים והיא חמורה במיוחד מאחר והיא נשמעת מפי מי שנושא תפקיד ציבורי. אמירה זאת בעצם פועלת לערער על הלגיטימיות של נשים לפעול בשדה הפוליטי. הטעות, שהיא חלק מהעשייה הפוליטית שכל מי שמצויים ומצויות בתחום הופכת אמצעי ביוש לא מתוך טיעונים עניינים אלא טיעונים מגדריים שאין דרך להתגונן מולם.
האמירה הזאת מדאיגה במיוחד לנוכח המפה הפוליטית המסתמנת, הפוגמת מלכתחילה בעיקרון הדמוקרטי בייצוג החסר של נשים במוסדות השלטון. הייצוג המועט של נשים בקואליציה המסתמנת גם עתיד לדרדר מאוד את ישראל, הנמצאת במקום נמוך גם כך, במדד השוויון המגדרי העולמי".
זהבה גלאון מסרה בתגובה: "אני לא מתייחסת אליו".