האם יוקם מסגד בבית החולים הירושלמי בעין כרם? התנועה האיסלאמית בישראל, באמצעות עמותת 'אל אקצא', גייסה באמצעות קמפיין 300 אלף שקלים לשם בניית מסגד בבית החולים הדסה עין כרם.
3 צפייה בגלריה
בית החולים הדסה עין כרם
בית החולים הדסה עין כרם
בית החולים הדסה עין כרם
(צילום: רפי קוץ )
התנועה קראה לתומכיה לתרום כ-50 דולר לשם הקמתו. על פי העמותה, עלות הפרויקט כולו נאמדת בסכום של כ-52,000 דולר. יחד עם זאת במוסד הרפואי הדסה אומרים כי מדובר בחדר תפילה ולא במסגד ואמרו בתגובה כי: "הדסה תשפר את התנאים הקיימים היום ותאפשר חדר תפילה מכובד לבני הדת המוסלמית".
נזכיר כי בנובמבר 2013, הנחה ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות לבנות בתי תפילה מוסלמיים במרכזים הרפואיים בישראל. משרד הבריאות הבהיר כי אין כל חובה להקצות מקום למסגד מוסלמי בכל בתי החולים בישראל, מלבד שישה - מרכז רפואי רבין, שיבא בתל השומר, רמב"ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, סורוקה בבאר שבע ובית החולים הדסה בירושלים. שישה אלה מוגדרים כ'מרכזי על'.
כיום קיים חדר תפילה למוסלמים גם בבית החולים הדסה הר הצופים שנבנה על ידי התנועה האיסלאמית בישראל. חשוב לציין בהקשר הזה שההלכה המוסלמית אינה מחייבת תפילה במסגד, שכן אין צורך ב'מניין' או בהתקבצות במקום מיוחד כמו בדתות אחרות.

קראו גם:

התנועה האיסלאמית מטפחת את המסגדים בירושלים כדי שהנראות שלהם תהיה מרשימה. כך לדוגמא, היא שיפצה עשרות מסגדים והחליפה צריחי מסגדים רבים לצריחים בעלי נראות בולטת כגון כיפת המסגד בשכונת בית צפאפא שהוחלפה לכיפת זהב. כיפה שהוחלפה ללא אישור והוצא עליה צו הריסה מטעם עיריית ירושלים.

3 צפייה בגלריה
מסגד בירושלים
מסגד בירושלים
מסגד בירושלים. בקרוב גם בהדסה?
(צילום: שאטרסטוק)

כידוע, התנועה האיסלאמית היא תנועה פוליטית-ישראלית השואפת לעודד את האיסלאם בקרב ערביי ישראל. לתנועה האסלאמית שני פלגים: הפלג הצפוני שלו קשר הדוק לחמאס ולתנועת האחים המוסלמים, והחלק הדרומי, שנחשב מתון יותר ונציגים מטעמו משמשים כחברי כנסת מטעם מפלגת רע"מ. התנועה דוגלת בתפיסה האסלאמיסטית לפיה למדינת ישראל אין זכות קיום כמדינה יהודית גם אם היא דמוקרטית. אחת הסיבות לכך היא הרעיון האיסלאמיסטי שירושלים שייכת למוסלמים בלבד.

3 צפייה בגלריה
הפלייאר שהופץ
הפלייאר שהופץ
הפלאייר שהופץ
(צילום: פרטי)

"התנועה האיסלאמית בישראל באמצעות עמותת 'אל אקצה' שמה לה למטרה לחזק את הזהות והצביון האיסלאמי בישראל", אמר מאור צמח, יו"ר 'לך ירושלים', "פעילות התנועה האיסלאמית בירושלים מטרתה אחת – לחזק את הצביון האיסלאמי בעיר, ואין בין זה לבין חופש הפולחן דבר".
תגובת בית החולים הדסה: "על פי חוקי מדינת ישראל, על המרכז הרפואי לאפשר תפילה במקום מכובד וראוי. על כן, הדסה תשפר את התנאים הקיימים היום ותאפשר חדר תפילה מכובד לבני הדת המוסלמית".