בעיצומה של הסערה נקראו הלילה (ד') לוחמי האש לחלץ שלושה לכודים שרכבם שקע בסכר בית זית. הצוות שהגיעו למקום האירוע, הגיעו באמצעות סירה וחילץ את השלושה.
3 צפייה בגלריה
חילוץ הלכודים מגג הרכב
חילוץ הלכודים מגג הרכב
חילוץ הלכודים מגג הרכב
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים)
מכבאות והצלה נמסר: "סמוך לשעה 3:00 בלילה נתקבל דיווח במוקד 102 של כב״ה ירושלים, על שלושה לכודים ששקעו עם רכבם בתוך סכר בית זית, סמוך ליישוב בית זית. שניים מצוותים מהיחידה לחילוצים מיוחדים ממחוז ירושלים וצוות כיבוי מתחנת מבשרת ציון, בפיקודו של רשף משה ביטון יצאו למקום. צוותי הכיבוי מצאו שלושה לכודים שנמצאים על רכבם, הגיעו ללכודים באמצעות סירה וחילצו אותם בשלום".
קראו גם:
חילוץ הלכודים מסכר בית זית. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים

רשף משה ביטון מפקד האירוע: "הודיעו לנו בקשר על שלושה לכודים שרכבם שקע בסכר בית זית. הגענו למקום וראינו שלושה לכודים עומדים על גג הרכב שרכבם מצוי במרכז הסחף של המים וזקוקים לחילוץ, נכנסנו לתוך הנחל עם סירה וחילצנו את הלכודים בביטחה. בימים גשומים אלה אני מבקש מהאזרחים לא לחצות מקורות מים זורמים או ערוצי נחל (גם לא באמצעות רכבי שטח) בכל מקרה חירום חייגו 102 ללוחמי האש".
בהמשך היום, סמוך לשעה 10:00 נתקבל דיווח על שני לכודים על גג רכב שנסחף בנחל שורק סמוך למוצא. צוות של היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז ירושלים שערך סיור בגזרת מוקדי הסיכון עפ"י הנחיית ממ"ז, כחלק מההיערכות המחוזית לסופה, הגיע ללכודים וביצע פעולות חילוץ באמצעות ציוד ייעודי. שני הלכודים חולצו ללא פגע.

3 צפייה בגלריה
נחל שורק ליד מוצא
נחל שורק ליד מוצא
נחל שורק ליד מוצא
(צילום: תיעוד מבצעי, כב"ה ירושלים)

3 צפייה בגלריה
נחל שורק ליד מוצא
נחל שורק ליד מוצא
נחל שורק ליד מוצא
(צילום: תיעוד מבצעי, כב"ה ירושלים)

רש"ף שי דרורי- מ"מ מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים מסר: "במהלך סיור במוקדי הסיכון לאורך תוואי נחל שורק בגזרת עמק הארזים מוצא, קבלנו קריאה לאירוע עם שני בני אדם שנלכדו במרכז הזרם של הנחל על גג הרכב. התחלנו בפעולות חילוץ מקצועיות תוך שימוש בעזרי ציפה ייעודיים. אבטחנו את הלכוד שנותר על גג הרכב וחילצנו אותו בבטחה לגדה הקרובה, הלכוד לא נפצע ואינו נדרש לטיפול רפואי".
פורסם לראשונה: 08:09, 08.02.23