לאחר שנים רבות: החל מהשבוע הבא, תצא לפועל תכנית להסדרת חיי הלילה בשוק מחנה יהודה. לטענת העירייה, בשנים האחרונות שוק מחנה יהודה היווה מקום בילויים פרוץ חוקתית, וכעת היא מעוניינת להסדירו למען בטיחות המבלים ושיפור חווית הבילוי בשוק לרווחת הסוחרים והמבלים.
3 צפייה בגלריה
למצולמים אין קשר לכתבה. שוק מחנה יהודה
למצולמים אין קשר לכתבה. שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום ארכיון: אלכס גמבורג)
בסיומו של הליך שיתוף ציבור המתקיים בשנה האחרונה בין עיריית ירושלים, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה והסוחרים עצמם הודיעה העירייה כי החל מהחודש הבא ב-1.6 פעילות הלילית של שוק מחנה יהודה תסיים בשעה 03:00 לפנות בוקר, כאשר החל מהשעה 03:00 ייכנסו לשוק צוותי הניקיון התפעול של העירייה ויכינו אותו למסחר המסורתי המתקיים בשעות היום בשוק. כמו כן, עיריית ירושלים עובדת בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ועורכת את ההסדרה לבקשתה.

זה ההסדר המלא שיחול מה-1.6:

בימים ראשון עד רביעי עד השעה 1:00 בלילה תתאפשר הוצאת כיסאות ושולחות כרגיל (עד הפס הצהוב). בין השעות 1:00-2:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הברים, והחל מהשעה 2:00 תתאפשר ישיבה רק בתוך הברים.
בימים רביעי, חמישי ומוצאי שבת תתאפשר עד השעה 2:00 בלילה הוצאת כיסאות ושולחנות עד הפס הצהוב. בין השעות 2:00-3:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הברים, והחל מהשעה 3:00 תתאפשר ישיבה רק בתוך הברים.
3 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום ארכיון: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
העבודות בשוק. פס צהוב
העבודות בשוק. פס צהוב
עד השעה 2:00 בלילה תתאפשר הוצאת כיסאות ושולחנות עד הפס הצהוב
(צילום: אדווה חולי)
בעיריית ירושלים מדגישים כי "ההחלטה התקבלה לאחר הליך סדור וארוך של שיתוף ציבור מול הסוחרים ותושבי השוק, שמטרתו היא להטיב עם חווית הבילוי ולאפשר בילוי אחראי ובטיחותי. כ- 90% מסוחרי השוק בעדו ומברכים על המהלך".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "שוק מחנה יהודה ימשיך להיות הלב התוסס של ירושלים, אנו נמשיך להשקיע בו כפי שהשקענו מאז כניסתי לתפקיד ואף יותר. אני מברך על ההחלטה שהתקבלה למען התושבים למען השוק וסוחריו ולמען המבלים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים