קו הרכבת המהיר המחבר בין ירושלים לתל אביב יחל לפעול גם בימי שישי, החל מחודש מרץ 2022, כך נודע ל-mynet. עד כה, מאז הושק הקו הוא הושבת ביום זה — אחד מתוך שלושת הימים הכי עמוסים בתחבורה הציבורית בישראל.
2 צפייה בגלריה
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים - תל אביב
(צילום: רועי אלמן)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירב מיכאלי התייחסה לנושא היום (שלישי) בסיור שערכה בירושלים יחד עם ראש העירייה משה ליאון. לדבריה, עבודות החשמול הגורמות להשבתת הקו בימי שישי צפויות להסתיים במהלך חודש פברואר 2022, כך שכבר במרץ יכולו הנוסעים להשתמש בשירותו של הקו גם בימי שישי. הדבר צפוי גם לאפשר את הקדמת תחילת פעילות הקו במוצאי שבת. כיום הרכבת הראשונה לתל אביב יוצאת רק בשעה 21:00 בעוד השבת יוצאת בשעה 17:30.
2 צפייה בגלריה
מיכאלי וליאון, היום
מיכאלי וליאון, היום
מיכאלי וליאון, היום
(צילום: דוברות העירייה)
כאמור, ראש העירייה משה ליאון אירח היום את השרה ליום סיור תחבורתי מקצועי בבירה. הסיור התקיים בנוכחות מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק וכל גורמי המקצוע הרלוונטים בנוגעים לתחבורה בעיר; מנכ"ל מוריה, מנכ"ל חברת כפיר, מנכ"ל צוות אב לתחבורה, גורמי מקצוע מהעירייה וממשרד התחבורה. השניים ערכו סיור מקיף בעיר שכלל נסיעה ברכבת הקלה בין תחנות ספרא לתחנה המרכזית, שם שוחחו על איכות הרכבת הקלה וחשיבות הפרויקט. הרכבת הקלה בבירה, שבה כ-200 נוסעות ונוסעים ביום, מוכיחה עד כמה פתרונות הסעת המונים הם הכלי הטוב והאיכותי ביותר לייצר אפשרויות תנועה ברחבי העיר. לאחר מכן המשיכו לסיור בתוואי הרכבת הקלה (הקו הירוק) שעתיד לחצות את העיר מהר הצופים לגילה דרך קריית הממשלה ומלחה. הקו הירוק עתיד להכפיל את מספר הנוסעים והנוסעות בעיר ל400 אלף ולהפחית את עומסי התנועה בעיר באופן דרסטי. מיכאלי אמרה כי ״ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו. יש בה כל כך הרבה סוגים שונים של א.נשים ובהתאמה, כל כך הרבה צרכים תחבורתיים שונים. דבר אחד בטוח, ועליו ראש העיר ואני מסכימים - התחבורה הציבורית היא הכלי המרכזי שיוציא את כולנו מהפקק. שמחתי מאוד על השיח הפתוח עם ראש העיר ועל הביקור המקצועי שכלל סקירות מעמיקות. הבאתי לירושלים בשורה של השקעה בנת"צ בכביש בגין ויחד עם א.נשי המשרד נמשיך להשקיע בתחבורה ציבורית איכותית, פיתוח רכבות קלות וכמובן - בקידום כלים קלים ואופניים ויצירת תשתית איכותית ובטוחה עבורם״. ליאון הוסיף: ״בסיומו של סיור מוצלח אני רוצה להודות לשרה ולצוותים המקצועיים על הנכונות והעשייה הרבה למען תושבי ירושלים. ירושלים תהא העיר הראשונה בישראל לצאת מהפקק וזה בזכות רשת הסעת ההמונים ואיכות התחבורה הציבורית שנבנת בימים אלה בעיר בפיקוח הדוק ותוך לוחות זמינים קפדניים״.