תושב מזרח העיר (24) נעצר הלילה (ג') בחשד לתקיפה ממניע גזעני של אדם חרדי. על פי החשד, בעת שהחרדי נסע ברכבו, פנה אליו חשוד אחר, וקרא לו לעצור את רכבו. לאחר מכן, הגיע החשוד הראשון, ירק על האדם החרדי, וריסס אותו בגז מדמיע.
1 צפייה בגלריה
ירק וריסס בגז מדמיע
ירק וריסס בגז מדמיע
ירק וריסס בגז מדמיע
(אילוסטרציה: shuttterstock)
החשוד נמלט מהמקום, אך נעצר סמוך לשעה 1 לפנות בוקר. בחקירתו, הודה כי ריסס בגז מדמיע את נוסעי הרכב. המשטרה פועלת עדיין למעצרו של החשוד הנוסף, שגרם לנוסעי הרכב לעצור את נסיעתם.
האירוע קרה בשכונת סילוואן, בה לא פעם התגלעו מתיחויות בין תושבים יהודים וערבים החיים במקום. עו"ד פארס מוסטפא המייצג את החשוד אמר בדיון הארכת מעצרו כי "לא מדובר בחשוד שטען מלכודת למתלוננים, האירוע התרחש בפתח ביתו כאשר הוא עצר את הרכב, ומתוך הרכב של הקורבן מתחילות להישמע קללות, יורקים עליו, אחד מהם פותח את הדלת – ואז הוא מרסס בגז מדמיע".
שופטת השלום שרון לארי-בבלי האריכה את מעצרו של החשוד בשלושה ימים, וציינה כי החשוד "קושר את עצמו לאירוע ומודה כי ריסס את המתלונן בגז מדמיע, וגם טענת ההגנה שלו לפיה המתלונן קילל אותו אין בה כדי להצדיק תקיפה".
עו"ד פארס מוסטפא המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "מדובר באדם הנעדר כל עבר פלילי שעמד בפתח ביתו והתגונן מהתנהלות המתלוננים ולא יזם כל אירוע אלימות. בימים אלה מן הראוי לשחרר אותו לאור מצב חירום על מנת שלא לסכן את בריאותי נוכח היעדר חיוניות למעצרו. אנו לומדים את החלטת בית המשפט ואם יהיה צורך נערור עליה בהקדם".