רק לאחרונה הגיע לסיומו אחד המאבקים הגדולים סביב הקו הכחול של הרכבת הקלה — עם ההכרעה הסופית כי הקו יעבור בעמק רפאים. אולם מסתבר שהשקט סביב הקו המדובר עוד רחוב מהלהגיע. לקראת הדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הגיש 'ועד גאולה' התנגדות להקמת תחנות בתוואי הקו שמתוכנן לעבור ברחוב שטראוס. על ההתנגדות חתומים כ־3,000 תושבים. במרכז הטענות והנימוקים המתנגדים מתלוננים כי צביון השכונה ייהרס ותהיה פגיעה.
2 צפייה בגלריה
הקו הכחול של הרכבת הקלה במרכז העיר
הקו הכחול של הרכבת הקלה במרכז העיר
הקו הכחול של הרכבת הקלה במרכז העיר
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)
"באופן חמור ביותר בחזון ובמטרה של מייסדי השכונה והסביבה ובתושבים הקיימים. תחנות אלו יביאו לשכונה אנשים שאינם תואמים לאופי ולאורח החיים של תושבי השכונה, אשר עובדים קשה על מנת להתרחק מהשפעות הרחוב ואף מוותרים על נוחות החיים שלהם בשביל מטרה זו".
עוד בחדשות:
אלפי המתנגדים מוסיפים כי הם "משלמים מהונם ומכספם דווקא כדי לגור בשכונה זו למרות הצפיפות, העיקר להיות מובדלים מהשפעות הרחוב. התושבים מגובשים כדי לפעול בכל צורה חוקית על מנת לעצור את הקמת התחנות הללו, ככל שיהיה ניסיון להקמתן חס וחלילה". כהוכחה לצביון המיוחד של מאה שערים, התושבים מביאים ציטוט מטעם שופטי בג"ץ אשר משווה בין 'נטורי קרתא' ובין כת ה'אמיש' בארה"ב, כשרצונה של כל קבוצה הוא לחיות בנפרד מאוכלוסיית מדינתה.
2 צפייה בגלריה
המשך הקו הכחול במרכז העיר
המשך הקו הכחול במרכז העיר
המשך הקו הכחול במרכז העיר
(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
גם נתן קרמר, יו"ר ירושלים שקופה, הגיש התנגדות. בהתנגדותו הוא מתריע מפני פגיעה של התושבים בקו הרכבת. לדעתו, הקמת התחנות בשכונה "תגרום לכך שציר הרכבת הקלה ייתקע באופן סדרתי על ידי אנשי היישוב הישן, דבר אשר ישפיע על כל העיר, כפי שקורה לעיתים בהפגנות שבהן נחסמים אוטובוסים. אלא שלהפגנות הללו, מתחת לאדמה, אין פתרונות של פרשי משטרה, בואש, כדורי גומי וכו'". לכן לדעתו "אין הצדקה להשקיע סכומים אסטרונומיים בתחנות אלו".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים