תובענה ייצוגית נגד עיריית ירושלים על סך 802 מיליון שקלים הוגשה היום (שני) לבית המשפט בטענה כי זו מפנה מכלי אשפה מהשכונות בשעות מאוחרות וכך גורמות למטרדי רעש ופוגעות בשינתם של הדיירים. על פי החוק למניעת מטרדי רעש, אסורה כל פעילות של ״פריקה, טעינה או טלטול מכלים לרבות מכלי אשפה״ לאחר השעה 22:00 ולפני השעה 6:00 בבוקר. בשנה האחרונה התרבו הדיווחים והתלונות של תושבים ברחבי העיר על התופעה שהפכה למטרד חמור.
2 צפייה בגלריה
מטרד רעש חמור
מטרד רעש חמור
מטרד רעש חמור
(צילום: גיל לרנר)
בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עופר ורד נכתב "המבקש מציין כי הרעש שנגרם מתהליך פינוי הזבל מעיר אותו באופן קבוע משנתו. לדבריו מדובר ברעש חזק, מחריש אוזניים, אשר מקימות משאיות פינוי האשפה במהלך הפינוי. המבקש מתאר בלשונו את תהליך הפינוי והרעש שנותר בעקבותיו: "משאית הזבל מגיעה לצפרדע יורד עובד או שתיים תוך טריקת דלת המשאית ומחבר וו הרמה עם שרשרת לצפרדע. תהליך זה שאורכו כ-5 דקות מלווה ברעשים שונים, הפעלת המדחס ברעשים משתנים, רעש השרשרת, שפיכת האשפה וחבטה כאשר הצפרדע מוצב חזרה על הכביש".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ההפרות
תיעוד ההפרות
תיעוד ההפרות
(צילום מתוך כתב התביעה)
על פי התביעה, לא פחות מרבע מיליון איש סובלים מרעשי פינוי אשפה במהלך 24 החודשים האחרונים, כאשר כל אחד מהנפגעים נחשף לרעש לפחות 150 פעמים בפרק זמן זה "המבקש אומד בתצהירו את הפיצוי לחברי הקבוצה אשר נחשפו לרעש בשעות אסורות לפינוי בסכום כולל של 802 מיליון.
מהעירייה נמסר: "מועצת עיריית ירושלים התקינה תיקון לחוק עזר לירושלים (מניעת רעש), באישור השרה להגנת הסביבה, המאפשר לפנות אשפה במוצאי שבת ובמוצאי מועדי ישראל עד 5 שעות מצאת השבת והמועד ולא יאוחר מהשעה 1:00 בלילה ובנוסף בליל חגי המוסלמים והרמאדן עד 6 שעות משקיעת החמה ולכל המאוחר עד 1:00 בלילה. כך לא תופרע תנועת הרכבים והולכי הרגל בבקרים, והתושבים יתעוררו לשכונות נקיות ונעימות. עם קבלת כתב התביעה הוא ייבחן ויילמד והעירייה תשיב עליו בבית המשפט".
פורסם לראשונה: 16:04, 26.10.20