חוזרים ללימודים אחרי הגל השני: עיריית ירושלים גיבשה מתווה מורחב של חזרה ללימודים, שיכלול חמישה ימי לימוד לכיתות א'-ד'. זאת, על בסיס מתווה קבינט הקורונה, אך תוך הרחבה שלו. מתווה החזרה ללימודים יחל מיום ראשון ה-1.11.
2 צפייה בגלריה
כיתה בבית ספר בירושלים
כיתה בבית ספר בירושלים
כיתה בבית ספר בירושלים
(צילום: רפי קוץ)
על פי מתווה העירייה ומנח"י, כיתות א'-ד' ילמדו 5 ימים בשבוע, בין השעות 8:00-13:00, בקפסולות. הלמידה תיערך בין היתר בכיתות וחללי לימוד בהם לא נעשה כיום שימוש של הכיתות הגבוהות יותר. לשם עמידה בהנחיות, יופנו עוזרי הוראה לסיוע בבתי הספר ויוקצו תקציבי העשרה יומיים. במטרה לצמצם את ערבוב הכיתות בצהרון, יחולקו כיתות א'-ב' לחצאי כיתות על פי השתייכותם בצהרון.
עוד בחדשות:
ומה באשר לתלמידי כיתות ה'-י"ב? "אנו פועלים לראות איך מאפשרים לתלמידי יתר השכבות ללמוד במרחבים פתוחים ולהיפגש", אמרה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך חגית משה. "ההנחיות מאפשרות לקבוצות קטנות של תלמידים ללמוד במרחב הפתוח. אנחנו פועלים כיום כדי למפות את הגנים הציבוריים בכל שכונה, וכך לאפשר למידה בקפסולות בשכונות".
"נשמור על כל הנחיות הבריאות, תוך הנגשת המתווה ומתן האפשרות לילדים ללמוד ולפגוש אחד את השני, ולהורים לחזור לעבוד. המצב הנוכחי הוא אסון לילדים מהבחינה הרגשית", הוסיפה משה.
2 צפייה בגלריה
סגנית ראש העירייה, חגית משה
סגנית ראש העירייה, חגית משה
סגנית ראש העירייה, חגית משה
(צילום: ארנון בוסני)
באשר לפתיחת הלימודים המחודשת לכיתות א'-ד', הסבירה משה כי חלוקת המורים והצוותים החינוכים תעשה על ידי כל מנהל בית ספר. במקרה בו יהיה צורך בתגבור צוותים חינוכיים, העירייה תסייע תקציבית.
באשר לכיתות ה' ומעלה, מציגה משה יוזמה חדשה: "נמפה את הגנים הציבורים בכל שכונה, וכך נאפשר למידה בקפסולות בשכונות. המטרה היא שכל בית ספר יקבל גן ציבורי קרוב, ויוכל לקיים בו למידה בשטח הפתוח, על פי ההנחיות".
גם חמ"ל הקורונה העירוני יפתח מחדש, ויאפשר מעקב יום-יומי אחר התחלואה במוסדות החינוך. בין היתר, יפעל דרכו גם מוקד ייעודי לפניות הורים.
"ההחלטות האלה צריכות להתקבל ברמה הרשותית. עיריית ירושלים ומנח"י יודעות למקד את הצרכים החינוכים ולתת מענים שונים לכל מוסד. צריך לתת לרשות מסגרת, ובתוכה את האפשרות לפעול".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים