הטבה מסורבלת: עיריית ירושלים והמנהל הקהילתי לב העיר הגיעו לאחרונה להסכמות אל מול מספר חניונים ציבוריים במרכז העיר, להסדר חניית ערב לתושבים מרכז העיר בעלי תו חניה אזורי (5 או 6). אלא שמי שיבחר להשתמש בה יאלץ להתאים עצמו לתנאים לא פשוטים.
1 צפייה בגלריה
חניה בירושלים
חניה בירושלים
חניה בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
כאמור, ההסכם ייכנס לתוקף החל מ- 15/07/21 וזאת עד להיערכות מערכת המחשוב של החניונים לקליטת הנתונים בהתאם. כמו כן, ייתכן כי התושב יצטרך לחתום מול מפעיל החניון על הצהרה בה הוא מתחייב להוציא את רכבו עד השעה 7:00, אחרת-יישא בעלויות.
בעירייה מדגישים כי תושב שלא ייפנה את רכבו עד השעה 7:00 ,יחויב בתשלום עבור כל שעות חניית הלילה וזאת בהתאם לתעריף החניון. על כן, הסדר זה מיועד עבור תושבים שיוציאו/ מוציאים את רכבם לפני השעה 7:00. עוד יצוין כי החניה הינה על בסיס מקום פנוי בלבד. יש לציין שעיריית תל אביב מאפשרת הטבה דומה לתושביה, אך שם החיים הרבה יותר פשוטים. אין צורך לחתום על הצהרה אל מול בעל החניון, ומי שבוחר להשאיר את רכבו מעבר לשעה 7:00 בבוקר, מתחיל לשלם כאילו נכנס לחניון ואינו נדרש לשלם ״קנס״ על שעות הלילה.

אלה החניון בהם יוכלו לחנות התושבים:

חניון מכללת הדסה - אשר ממוקם ברחוב הרב קוק פינת הנביאים, יאפשר חניית ערב ללא תשלום החל מהשעה 21:00 ועד 7:00 למחרת בימים א'-ה' בלבד.(לא כולל יום שישי שבו החניון סגור). הסדר זה יתחיל בתחילת אוגוסט 2021.
חניון גולדן היל - אשר ממוקם ברחוב שמאי 10, יאפשר חניית ערב ללא תשלום החל מהשעה 21:00 ועד 7:00 למחרת.
חניון ירושלים של זהב - אשר ממוקם ברחוב רבי עקיבא 14, יאפשר חניית ערב ללא תשלום החל מהשעה 19:00 ועד 7:00 למחרת. בימים א-ד בלבד (לא כולל סופי שבוע)
חניון כי"ח (חניון השוק) - אשר ממוקם ברחוב כי"ח, ממול מרכז כלל, יאפשר חניית ערב בימים א'-ד', החל מהשעה 22:00 ועד 7:00 למחרת.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "בתקופה האחרונה אנו עובדים על איתור מקומות חניה למען התושבים במרכז העיר ובשכונות. בסיום עבודה מאומצת של אגף החניה נמצא הפתרון אשר ייטיב עם תושבי מרכז העיר. ברכות לתושבים".
יו"ר המינהל הקהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג מסר: "אני שמח לעדכן כי במסגרת מאמצים משותפים לצמצום מצוקת החנייה בלב העיר אגף חנייה בעיריית ירושלים הגיע לבקשתנו להסכמות מול מספר חניונים ציבוריים במרכז העיר, להסדרת חניית ערב לתושבים בעלי תו חניה בחינם. הסדר חדש זה מצטרף לשורה של הסדרי חנייה חדשים שקידמנו בתקופה האחרונה לאחר עבודת מטה מאומצת עם אגף חנייה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים