בעקבות יוזמה של פעיל חברתי מירושלים נשלחו קרוב ל־300 אלף מיילים לראש הממשלה, לשרים ולשגרירות בריטניה בישראל, בדרישה למנוע ניתוק של תינוקת ממכונת הנשמה.
1 צפייה בגלריה
אלטע פיקסלר, אביה ואחיה. "לחץ ציבורי"
אלטע פיקסלר, אביה ואחיה. "לחץ ציבורי"
אלטע פיקסלר, אביה ואחיה. "לחץ ציבורי"
(צילום: פרטי)
פיקסלר, אזרחית בריטית וישראלית, נולדה עם מום נדיר שפוגע בתפקוד המוח. לאחר מאבק משפטי קבע בית המשפט העליון בבריטניה כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה. השופט קבע כי "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשיך את הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים". השופט אף דחה את בקשת ההורים להעביר את בתם להמשך טיפול בישראל, בנימוק שיש למנוע את המשך סבלה.
אלא שהחלטת בית המשפט העליון בבריטניה נקבעה בניגוד לעמדת הוריה החרדים. מכיוון שהפעוטה היא אזרחית ישראל, רובי ריבלין, ממש לפני סיום תפקידו כנשיא המדינה, פנה לנסיך צ'רלס וכתב: "זו תהיה טרגדיה אם לא ניתן יהיה להיענות לבקשת הוריה".
לפני כשבועיים החליט ישראל אליסף, פעיל חברתי ותיק בירושלים, לפתוח עצומת רשת שכוללת שליחת מייל ובו דרישה למנוע את 'המתת החסד'. נכון לתחילת השבוע 10,168 איש שלחו 287,644 מיילים לראש הממשלה, לכל השרים, וגם לשגרירות בריטניה בישראל.
"זה חריג בצורה קיצונית", אמר אליסף ל-mynet ירושלים, "לשם השוואה, בקמפיינים הכי ויראליים שעשיתי, אחד מתוך שלושה שנכנסו לעמוד הקמפיין נרתמו למען המטרה. בקמפיין הזה אחד מתוך שניים מחליט לשלוח מייל. לא היה דבר כזה בכל שנותיי כפעיל חברתי".

קמפיין אפקטיבי

"עד כמה שאני יודע זה גם קמפיין המיילים הכי גדול שנעשה בארץ – גם בגלל כמות המשתתפים שהתגייסו למען הנושא וגם בגלל כמות המיילים שנשלחים: בלחיצת כפתור כל אחד שולח 24 מיילים בבת אחת. היתרון של קמפיין מיילים לעומת עצומה הוא שבאמצעי זה הבקשה של התושבים נכנסת ישירות לתיבת המייל שלהם והזהות של המבקש ברורה", הסביר אליסף, "זה מביא את קולו של האזרח אל מנהיגי הציבור והפוליטיקאים ומאפשר לו ליצור לחץ סביב נושא מסוים. אני לא יודע עד כמה היו פניות מצד גורמים בכירים כמו נשיא המדינה או שר הבריאות הקודם אל הרשויות באנגליה מבלי שהיה לחץ ציבורי. זה שילוב כוחות של אנשים שפועלים מטעם המשפחה יחד עם לחץ ציבורי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים