בית משפט השלום בירושלים זיכה לאחרונה צעיר בשנות ה-20 לחייו שהואשם בעבירה של החזקת סמים. בהחלטת הזיכוי קבע השופט כי לא הייתה כל הצדקה להעמיד את הצעיר לדין פלילי. "הדבר גם אינו עולה בקנה אחד עם רוח הרפורמה בתחום הקנביס", אמר השופט ומתח ביקורת על המשטרה.
1 צפייה בגלריה
עישון קנביס
עישון קנביס
זוכה מעבירת החזקת סמים
(צילום המחשה: shutterstock)
בשנים האחרונות נרשמה רפורמה בתחום, כאשר המדינה נמנעת מלהגיש כתבי אישום נגד צרכני סמים בכמויות מזעריות. חרף רפורמה זו, הנאשם לא עמד בתנאים של רישום קנס ובמחלקת התביעות של משטרת מחוז ירושלים הוחלט להגיש כתב אישום נגד הצעיר, לאחר שנתפס בחודש מרץ 2020 סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה, כשברשותו סם מסוג קנביס "במשקל שאינו ידוע במדויק וזאת שלא כדין וללא רישיון".
סנגורו הגיש בקשה בה ביקש לזכות את הנאשם בשל הגנת "זוטי דברים" בנימוק שבנסיבות המקרה מדבר במעשה "קל ערך שאינו מצדיק העמדה לדין", תוך התייחסות לרפורמה שנכנסה לתוקפה בשנים האחרונות לעניין העמדה לדין של צרכני סמים בכמויות קטנות.
בהחלטה כתב השופט גבאי ריכטר: "מעובדות כתב האישום עצמו עולה כי מדובר בשימוש בכמות מזערית של קנביס, שבשל זניחותה לא ניתן היה למדוד אותה. אין מחלוקת כי מדובר בשימוש עצמי נוכח העובדה המוסכמת שמדובר בסיגריה (ג'וינט)".
עוד הוסיף השופט ריכטר: "האינטרס הציבורי בענייננו אינו מתקיים שכן לצד האינטרס הלגיטימי של מניעת עבירות ושמירה על בריאות הציבור, קיים גם האינטרס לשמור על משאבי הציבור למקרים המצדיקים זאת. העמדה לדין בנסיבות של עישון ג'וינט שכמות הסם בו אינה שקילה, כאשר העמדה לדין זו גוררת עבודה של תובע, סנגור ציבורי (לרוב) ושופט – כולם ממומנים על ידי קופת הציבור – אין בה כל היגיון מערכתי, לא לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. הדבר גם אינו עולה בקנה אחד עם רוח הרפורמה בתחום הקנביס".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים