מנהל בית הספר גימנסיה הרצליה, בתל אביב יפו ד"ר זאב דגני הורה לבטל היום (ג') את הגעתו של סאלח דיאב ממובילי המחאה כנגד הפינוי שיח' ג'ראח לבית ספר ביום ראשון אחר הצהריים בכנס שהשיקו מאות בני נוער כנגד גיוס בשל מה שהם מכנים 'דיקטטורה בישראל ובשטחים', כך נודע לראשונה ל-Mynet ירושלים.
1 צפייה בגלריה
הגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב
הגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב
הגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב
(צילום: רונן מחלב)
ביום ראשון ישתלטו בני נוער על בית הספר הגימנסיה הרצליה בתל אביב וישיקו מכתב סירוב להתגייס עליו חתומים מאות בני נוער. החל משעות אחרי הצהריים, ישתלטו פעילי ״נוער נגד דיקטטורה״ על בית הספר גימנסיה הרצליה בתל אביב. באירוע ישיקו בני הנוער מכתב בו מאות מלשב״ים מצהירים שלא יתגייסו לצבא שמשרת דיקטטורה – בישראל ובהתנחלויות.
באירוע יתקיימו שיעורים פתוחים על הדשא בנושאי אקטיביזם ומאבקים חברתיים בהנחיית נציגי "שוברים שתיקה", מאבק התושבים בשייח ג׳ראח, רשת מסרבות, בנק״י, אקלים 1, ברק כהן, ופרויקט גילה.

קראו גם:

אל האירוע היה אמור להגיע מטעם 'מוביל המאבק כנגד פינוי בשיח' ג'ארח', סאלח דיאב. לאחר פנייתmynet ירושלים אל מנהל בית הספר, ד"ר זאב דגני הוא הורה לבטל את הגעתו. "אני מאפשר את המפגש של הנערים והנערות שמתקוממים נגד העובדה שהם צריכים לשרת בצה"ל. יש הרבה כאלה שמגובים על ידי ממשלה אפילה בהיתר ללמוד בכאילו תורה במקום לשרת בצבא, ואחר כך הם דורשים זכויות שוות לשלנו. סלאח דיאב לא מופיע אצלנו ואני לא מכירים אותו, אני לא נותן לעבריינים להופיע אצלי. בכל זאת הוסיף אני אזמין את סאלח דיאב בהזדמנות אחרת לשלום ודיאלוג יהודי ערבי לשלום".
תושב שכונת שמעון הצדיק, טל יושבייב שביתו הוצת מספר פעמים על ידי מחבלים מסר בתגובה לאירוע: "ביזיון שמחבל משוחרר שפעיל באופן במאבק בולט כנגד מדינת ישראל וכנגד יהודים מגיע למוסד חינוכי שממומן על ידי משרד החינוך ומרצה שם בפני התלמידים, אני דורש ממשרד החינוך לבטל בהקדם את הגעתו של סאלח דיאב לבית הספר".
חבר מועצת העירייה, יהונתן יוסף שיגר מכתב לשר החינוך יואב קיש על מנת למנוע את נאומו של סלאח דיאב ומסר גם הוא: "סאלח דיאב רוצץ גולגולת ליהודי עומד בראש הפגנות אנטישמיות נגד היהודים המתגוררים בשכונת שמעון הצדיק. בית ספר שיש לו תלמידים יהודים ומתיימר לחנך לערכים, ולמצוינות אני נדהם לראות שהוא מתכוון לארח מחבל בסדר גודל של סאלח דיאב שפגע ביהודים במכוון וגם הורשע על כך בבית משפט וישב בכלא ישראלי, זה לא שהתחרט או חזר בו. בושה וחרפה למדינת ישראל שמוסד שניתמך על ידי ממשלת ישראל ומשרד החינוך מכספי המיסים של כולנו מארח דמות אנטי ישראלית שלילית וטרוריסטית".
שי גליק מנכ"ל בצלמו שפנה למנהל בית הספר מסר: "אני מברך על ביטול הזמנת סאלח דיאב עבריין מורשע. לצערי עדיין רוב ככל האירוע מדובר באנשי שמאל קיצוני שחלקם אף מעודדים סרבנות גיוס כמו ארגון מסרבות. אני קורא לשר החינוך ידידי מר יואב קיש להתערב ולהורות על ביטול האירוע כולו. מדובר באירוע פוליטי קיצוני שאין מקומו במתקן ציבורי ועל אחת כמה וכמה לא בבית ספר ציוני ביום פתיחת שנת הלימודים".