אוגוסט מסתיים והספירה לאחור לקראת עונת הסתיו מתחילה. הטמפרטורות אמנם עוד רחוקות מלהיות סתוויות, וספטמבר הוא חודש שעדיין מביא עמו שרבים ועומסי חום, אבל בסוף השבוע נקבל תחושה שקצת תזכיר לנו את עונת המעבר המתקרבת.
1 צפייה בגלריה
עננים
עננים
עננים
(צילום: יונתן חפץ)
מזג אוויר בירושלים

היום (רביעי) עומס החום יהיה בינוני. בחמישי תורגש הקלה בחום ויעשה מעונן, הטמפרטורות יגיעו ל-28 מעלות בצהריים ול-20 בלילה. בשישי ושבת ללא שיונוי ניכר, העננים ימשיכהו לחסות את השמיים ברוב שעות היום, עומס החום יהיה קל בלבד. ביום ראשן תחול התבהרות.
ולקראת ספטמבר, בשירות המטארולוגי מסבירים: ״ספטמבר בישראל הוא חודש שעדיין נושא מאפיינים קיציים מובהקים, במיוחד בשני השלישים הראשונים שלו. התקופה הזו מתאפיינת בעומסי חום משמעותיים, כאשר במישור החוף התחושה הזו מועצמת בשל השילוב של טמפרטורות גבוהות עם לחות גבוהה״.


ואם תהיתם, עונת הסתיו תחל באופן ראשמי ביום השוויון ב-22 בספטמבר שהוא אחד משני ימים בשנה בהם היום והלילה שווים באורכם. ״ביום השוויון השמש חולפת בדיוק בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ — מישור המילקה, שהוא המישור שבו כדור הארץ מקיף את השמש, ומישור קו המשווה- שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. למעשה זה קורה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום הראשון של הסתיו ופעם אחת ביום הראשון של האביב.
הפעם, השמש תעבור את הנקודה מצפון לדרום, ויגיע שוויון הסתיו (בלועזית: Autumnal Equinox). ב 21 במרץ עוברת השמש את נקודת החיתוך השנייה מדרום לצפון, ויתרחש שוויון האביב (Vernal Equinox)״, כך מסבירים בסוכנות החלל הישראלית.