3 צפייה בגלריה
גשר המיתרים. צילום: יואב פרידלנדר
גשר המיתרים. צילום: יואב פרידלנדר
גשר המיתרים. צילום: יואב פרידלנדר
ההנחיות שפרסם אמש (מוצ״ש) משרד הבריאות נכנסות לתוקף הבוקר. בעוד ההמלצה היא להמעיט בנסיעה בתחבורה ציבורית או להימנע ממנה בכלל, הבוקר (ראשון) כל מוסדות החינוך יפסיקו לפעול, ללא קשר למספר הילדים במסגרת — גנים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים. בכלל זה ייסגרו גם מסגרות החינוך המיוחד, הפנימיות, מעונות היום, המשפחתונים, מחנות הנוער, הקייטנות והצהרונים.
אלו המקומות שייסגרו
קניונים (למעט מרכולים ובתי מרקחת, מקומות שמוכרים מזון שלא לצריכה במקום). דיסקוטקים, ברים, פאבים ובתי אוכל ובכלל זה בתי אוכל בבתי מלון (למעט הפעלת בתי אוכל שיספקו מזון שלא לצריכה במקום). אולמות אירועים. חדרי כושר ובריכות שחיה, פארקי מים, גן חיות, ספארי ופינות חי.
עוד ייסגרו מקוואות (גברים), בית מרחץ, בתי קולנוע, תיאטרון ומוסדות תרבות אחרים, מתקני שעשועים ולונה פארק, עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקומות לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל ואתרי מורשת.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים. צילום: אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים. צילום: אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים. צילום: אדווה חולי
תפילה וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד 10 אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים בן אדם לאדם ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית. בנוסף, חל איסור ביקורים במסגרות רווחה, סיעוד או בריאות, המשמשים כבתים לחיים עבור תושביהם למעט מלווה אחד לכל היותר, רצוי מלווה קבוע. ומה עם מקומות העבודה?
מקומות עבודה ייערכו להמשך העברת עבודה מהבית ללא התקהלויות כלל. לעת הזאת הם יוכלו להמשיך לעבוד כל עוד הם מקפידים על קיום מרחק של שני מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים.יש להימנע מנסיעה של יותר מ-2 ברכב. חל איסור מוחלט על הגעת חולים למקום העבודה. חל איסור כל התכנסויות מעל 10 אנשים.
העירייה והמנהלים הקהילתיים ייסגרו לקהל
אמש כינס ראש העירייה משה ליאון הערכת מצב מיוחדת בעיריית ירושלים — שם יעברו מהבוקר לעבוד במתכונת חלקית ומרבית מעובדי העירייה יעבדו מבתיהם. בעיריייה מציינים כי כל עובדי השטח יעבדו כרגיל בעוד עובדי מינהלה יעבדו במתכונת מצומצמת, על פי רשימה שתתפרסם על ידי הממונים.
בכיכר ספרא לא תתקיים קבלת קהל וינתן מענה באמצעות המוקד העירוני. המינהלים הקהילתיים יעבדו במתכונת מצומצמת ולא תהיה בהם קבלת קהל, לא יתקיימו חוגים אך עובדי המינהל הקהילתי יתנו מענה טלפוני. הספריות העירוניות ישארו פתוחות להשאלת ספרים בלבד, אך לא תתאפשר כניסה של מעל 10 אנשים בו זמנית לתוך הספריות.
3 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
בתוך כך העירייה תתגבר את מערך ההתנדבות למען אוכלוסית צמי"ד ואוכלוסיית הגיל השלישי - עיריית ירושלים תפעיל מערכי התנדבות לצורך טיפול פרטני, חלוקת מזון ותרופות לאוכלוסיות מוחלשות יחד עם עמותות הפועלות בעיר ומינהל קהילה ורווחה.
ליאון ציין כי ״ההתמודדות עם הקורונה עולה שלב. אנו מחוייבים בשמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות. מדובר בשמירה על חיי אדם. זה לא קל, אבל הכרחי. אני אישית ועיריית ירושלים כולה עומדים לרשותכם בכל בעיה. אל תהססו לפנות. אנחנו בזמן מיוחד, מאתגר ותובעני. אנחנו נעבור את זה יחד ובהצלחה. אני מבקש מכולם לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולשמור על היגיינה אישית וקבוצתית".