1 צפייה בגלריה
בית ספר. צילום: shutterstock
בית ספר. צילום: shutterstock
בית ספר. צילום: shutterstock
(בית ספר. צילום: shutterstock)
המוסד החינוכי מחזיר מלחמה נגד האם שלטענתו משמיצה אותו: הנהלת בית ספר במזרח ירושלים הגישה לאחרונה תביעת לשון הרע נגד אם לתלמידה במקום. הסכום הנדרש: 200 אלף שקל. במוסד החינוכי טוענים כי אותה האם מפיצה פרסומים כוזבים ברשת החברתית על מנת לפגוע בהם וכמו כן מאיימת על הצוות החינוכי.
על פי כתב התביעה שהוגש השבוע לבית משפט השלום בעיר, הנהלת בית הספר טוענת כי "האם נוהגת כלפי עובדי בית הספר, לרבות מורות ואנשי הנהלה, באלימות, איומים והטרדות, ואף יתרה מכך, היא מפיצה פרסומים כוזבים ושמועות שליליות אודות המוסד החינוכי ועובדיו, מוציאה את דיבתם רעה, ואף מסיתה נגדם באמצעות אמצעי המדיה השונים לרבות, באתר פייסבוק״.
בין שלל הפרסומים הפוגעניים שצוינו בתביעה, הנהלת המוסד טוענת כי האם הפיצה שקרים ברשת החברתית על הימצאות סמים בבית הספר וכן פרסמה ברשת האינטרנט טענות על התעללות בבתה. ״הנתבעת פרסמה באמצעות המדיה פרסומים שקריים ובהם היא טוענת טענות שקריות ומגמתית שכביכול בית הספר ואנשיו התעללו בבת שלה, ובאותם פרסומים היא הסיתה נגד בית הספר במטרה לפגוע בשמו הטוב, במוניטין אשר נרכש במשך שנים רבות", כך נטעם בתביעה נגד האם.
לאור מסע השיימינג של האם, כפי שנטען בכתב התביעה, הנהלת בית הספר דורשת כי זו תפצה אותו בסך של 200 אלף שקלים.
תביעות עקב שיימנינג הפכו לאחרונה יותר ויותר מקובלות. עם זאת, המקרה שבו מוסד חינוכי הולך כל בדרך עד לבית משפט בגלל פרסומים נגדו ברשת על ידי הורה לתלמיד, נחשבים לנדירים.