1 צפייה בגלריה
ישי פאליק. צילום: יואב דודקביץ'
ישי פאליק. צילום: יואב דודקביץ'
ישי פאליק. צילום: יואב דודקביץ'
למה ירושלים? "עיר הבירה שלנו היא עיר מדהימה ושוקקת חיים המשלבת חדשנות עם היסטוריה וקדושה. ירושלים סיפקה לי הזדמנויות רבות לצמיחה אישית ומקצועית. הגעתי לכאן לצורך הכשרה בתחום השתלות קרנית בהדסה וזכיתי להקים כאן את ביתי. התפתחתי בשני מסלולים - כרופא עיניים ומנתח וכמנהל בשירות הציבורי, קודם במשרד הבריאות וכעת בבית החולים. כרופא אני זוכה לבוא במגע ישיר עם מגוון אוכלוסיה עשיר מאין כמוהו. כמשרת ציבור זכיתי לתרום למערכת ברמה הארצית".
מה הדבר הכי משוגע שעשית בעיר? "אולי זה לא משוגע, אבל במסגרת פעילותי במשרד הבריאות הובלתי את התוכנית הלאומית למניעת זיהומים מטעם חטיבת הרפואה. בשנת 2019 לבדה היא הביאה לירידה של כ-1,000 מקרי מוות כתוצאה מרכישת זיהומים בבתי חולים".
מה המקום הכי סודי שלך? "מתחם 'סיפורה של טיפה' בגן החיות התנ"כי בו אנו מנויים. במתחם אנו צופים בלוטרות משתעשעות, בתנינים הרובצים בפה פעור וזוכים לניקוי שיניים יסודי על ידי הציפורים ובעיקר נרגעים מול הדגים היפיפיים המשייטים להנאתם באקווריומים".
עם מי היית רוצה לשבת לדרינק? "הייתי שמח לשבת על כוס קפה עם ניר ברקת ולשמוע מפיו על ההחלטות שקיבל בדרכו. הוא מהווה בעיני שילוב מרשים של ספרא וסייפא ואני מעריך את העובדה שלאחר שעשה את הונו בתעשיית הטכנולוגיה בחר להפנות את מרצו לעשייה הציבורית".
מה הכי גרוע כאן? "שוק מחנה יהודה הינו דוגמה חיה לאופן בו תושבי העיר על כל גווניהם המיוחדים יכולים להתערות אלו באלו בשלום. למרות שהעיר מתאפיינת ברב תרבותיות הרי ששכונות המגורים הופכות יותר ויותר סקטוריאליות באופן שמצמצם את היכולת להכיר מקרוב את שאר המגזרים. תהליך זה מגביר את הקיטוב ועלינו למצוא את הדרך להרחיב את המגוון התרבותי בשכונות".
אז מה הלאה? "העיר תתרחב ימה וקדמה צפונה ונגבה, אך גם לגובה במסגרת התחדשות עירונית ולכן עלינו לשמר ולהגן על 'הריאות הירוקות' של העיר. פיתוח תשתיות התחבורה הציבורית אל העיר ובתוכה יגדילו את הנגישות אליה. שטחי תעשיה במיוחד יצטרפו לשטחים הקיימים וקריית הממשלה תתרחב. כל אלו יהוו אבן שואבת לאוכלוסייה שתגיע לכאן. העיר תשגשג רק אם נשכיל ליצור הרמוניה בכל תחומי העבודה בעיר".