1 צפייה בגלריה
מאג'ד עלייאן בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
מאג'ד עלייאן בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
מאג'ד עלייאן בבית המשפט. צילום: יואב דודקביץ'
דיון נוסף התקיים הבוקר (ראשון) בעניינו של מאג'ד עלייאן, הנאשם בהדחה לשימוש בסם של מרים פרץ בת ה-17 ז"ל. בדיון ציינו נציג הפרקליטות וסנגורו של עלייאן, עו"ד עבד דראושה, כי הצדדים מעוניינים לקיים שיחות לשם בחינת הגעה להסדר בתיק.
בשבוע שעבר הציע בית המשפט כי התיק יעבור להליך של גישור פלילי, אך כיום ציין נציג הפרקליטות כי התביעה מעדיפה לקיים שיחות מקדימות במטרה להגיע להסדר, טרם היציאה להליך גישור פלילי.
עד עתה, התיק נוהל במסגרת ימי מוקד – בהם נידונים מספר רב של תיקים בפני אולם בו נמצאים נוכחים רבים. הליך גישור פלילי הוא אינטימי יותר, ולכן מתאים, לדעת הפרקליטות, לאופי התיק. ניהול תיק במסגרת גישור פלילי לרוב גם מקצרת את זמנו. בית המשפט קבע בשבוע שעבר מועד לשמיעת הראיות, והוחלט כי ככל שהפרקליטות תסכים להעביר את התיק למתכונת של גישור פלילי, התיק אכן יועבר להליך זה.
במקביל נדחתה בקשתו של עלייאן, אותו מייצג עו"ד עבד דראושה, להשתחרר לחלופת מעצר. בין היתר, ביקש עלייאן להשתלב בתוכנית גמילה מסמים במסגרת סגורה. בעקבות בקשה זו הופנה עלייאן לתסקיר של שירות המבחן. השירות בחן את יכולתו של עלייאן להשתלב במסגרת טיפולית סגורה, אולם מצא כי כיום הוא אינו מתאים להשתלבות במסגרת מן הסוג הזה.
שופט השלום יהושע צימרמן ציין כי בעבר נעשו ניסיונות לשלב את עלייאן במסגרות טיפוליות, אך אלה לא צלחו. "במקרה שלפנינו שירות המבחן מציין כי נעשו בעבר ניסיונות לשלבו בתהליכים טיפוליים והמשיב עזב קהילות טיפוליות. כך לדוגמה בשנת 2016, לאחר שהותו באשפוזית, החל שילוב בקהילת בית אביבה, ולאחר שמונה ימים בלבד עזב את הקהילה על דעת עצמו".
עם זאת, הורה השופט צימרמן לשירות המבחן לבצע בדיקות שתן לנאשם כדי לראות האם חדל משימוש בסמים.