1 צפייה בגלריה
צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
צילום: כיבוי והצלה מחוז ירושלים
שבעה צוותי כבאות והצלה מתחנות ירושלים פועלים בסביבות השעה 15:00 בדליפה מאסיבית ממיכלית להובלת גז ברחוב אורי בן ארי בפסגת זאב מרכז.
לוחמי האש מיחידת החומ״ס של מחוז ירושלים מבצעים פעולות מתקדמות בשטח לאטימת הדליפה המאסיבית ממיכלית הגז, וזאת בכדי למנוע את התלקחות ופיצוץ הגז הרב הדולף מהמיכלית.
במקביל לוחמי האש מיחידת החומ״ס בסיוע משטרת ישראל פינו את האוכלוסייה הגרה בסמוך. עד כה לא דווח על נפגעים.
במקביל לפעולות אלו, ובהוראת כבאות והצלה לישראל, חברת החשמל ניתקה את החשמל ברחובות הסמוכים באופן מבוקר על מנת לסייע במניעת ניצוץ חשמלי התלקחות ופיצוץ של הגז.
מהנדסי הניטור של כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים מבצעים כל העת פעולות ניטור עם גלאי נפיצים מתקדמים, ובשלב זה נמדדים ערכים גבוהים של הגז באזור הדליפה.
קצין החומ״ס המחוזי רשף ניסים דווידיאן: "קיבלנו דיווח על דליפה מאסיבית ממיכלית גז. יצאנו בכוחות מתוגברים שכללו את יחידת החומ״ס ומנהדסי הניטור המחוזי, חברנו למפקד המשמרת, והבחנו בדליפה החזקה מהמיכלית שככה״נ נוצרה בעקבות כשל בצנרת העברת הגז מהמשאבה לצנרת ניפוק הגז.
"לוחמי האש מיחידת החומ״ס ביצעו אטימה של הדליפה במקביל לפעולות של סילוק עננת הגז מחשש להתלקחות ופיצוץ. לאחר מכן תוך כדי ליווי של כוחות כב״ה הובלנו את המיכלית למקום ייעודי לפריקת שאר הגז במיכלית. חשוב לי לציין לטובה את כלל גורמי הביטחון והחירום שפעלו יחד עם לוחמי האש שמנעו את פיצוץ המיכלית ונזק כבד ואסון בשכונה״.