2 צפייה בגלריה
כהן והחגיגות | צילום: צביקה וינשטוק
כהן והחגיגות | צילום: צביקה וינשטוק
כהן והחגיגות | צילום: צביקה וינשטוק
חגיגה על המסלול: כשאהרון כהן, נהג קו 13 בעיר, עשה ביום חמישי האחרון את המסלול האחרון בהחלט שלו לפני הפרישה לגמלאות, הוא לא תיאר לעצמו את גודל ההפתעה שמחכה לו בתחנת בן זכאי: מסיבת פרידה מיוחדת על רקע האוטובוס שלו.
כ־60 איש המתינו לכהן בתחנה, מלווים בתופים ובמחולות. ביניהם הוא הצליח לזהות את בני משפחתו, את חברי ההנהלה הבכירה והבוסים שלו. כשפתח את הדלתות עטו כולם על האוטובוס, ביקשו את סליחתם של הנוסעים הבודדים שנותרו על הקו ומילאו את הרכב בצהלות שמחה, שירים וריקודים. הנוסעים, מצידם, הצטרפו גם הם לחגיגות.
המבצע הזה תוכנן לפרטי פרטים. כדי לדעת את מיקומו המדויק של אהרון נעשה שימוש גם בשידור לווייני חי של GPS, כל זאת כדי שלא לפספס חלילה את המועד המדויק של הגעת האוטובוס לתחנה.
"נדהמתי", סיפר השבוע כהן, שמשמש כמעט 44 שנים כנהג אוטובוס בעיר. "לא ציפיתי לזה בכלל. כשהבנתי שכל הבלגן הזה בשבילי, מרוב התרגשות אפילו לא הצלחתי לקום מהכיסא. עשו לי כל כך שמח שאני לא אשכח את זה בחיים".
2 צפייה בגלריה
כהן והחגיגות | צילום: ארכיון אגד
כהן והחגיגות | צילום: ארכיון אגד
כהן והחגיגות | צילום: ארכיון אגד
בנו של אהרון, מאור, הוא זה שארגן את ההפתעה. "ידענו שזו הדרך הטובה ביותר לחגוג את היציאה של אבא לגמלאות, לשלב את שתי האהבות שלו - העבודה עם הנוסעים ומסיבת חפלה בסגנון כורדי".
אגד: "אהרון עבד בסניף למעלה מ־43 שנים, בהן היה מתייצב לעבודה ונותן שירות בשלג, בשרב, במלחמות ובתקופות פיגועי האוטובוסים בירושלים".
ומה בהמשך? "כל חבר שפורש לפנסיה חייב לנצל אותה לפחות חצי שנה", אומר בנו של כהן. "אבא שלי כל כך אוהב את העבודה שלו, שהוא לא מסוגל לחשוב על לעשות משהו אחר. הוא רוצה אחר כך לשוב ולעבוד כנהג אגד".