1 צפייה בגלריה
ששון. סוף למועדון? | צילום: אורן אהרוני
ששון. סוף למועדון? | צילום: אורן אהרוני
ששון. סוף למועדון? | צילום: אורן אהרוני
האם אחד מבתי הספר המיתולוגיים לג'ודו בעיר, וזה שהצמיח את המדליסט האולימפי אורי ששון, נמצא בסכנת סגירה? על פי גורמים בכירים בהנהלה, התשובה העצובה היא כן.
בחודש מרץ האחרון פורסם לראשונה ב"ידיעות ירושלים" כי המועדון, שהוקם לפני 40 שנה, צריך להתפנות באופן מיידי מהמבנה בבית הספר 'סליגסברג', שבו שכן ב־12 השנים האחרונות.
כבר אז התריעו מספר גורמים כי יש 400 תלמידים שנרשמו ושילמו וכי נוצר ממצב שאין ממש מה לעשות איתם. מהעירייה נמסר אז בתגובה כי "מרכז הג'ודו יזכה למתחם חדש ומשופץ".
אלא שלטענת בית הספר, העירייה כלל לא הקצתה מקום חדש וקבוע למועדון. "אמרו לנו שאין מה לדאוג", אומר בכיר בהנהלה, "אבל כל מה שעשו זה להקצות לנו כמה שעות בודדות במספר אולמות מרוחקים אחד מהשני ברחבי העיר.
"אחרי שפעלנו כך במשך חודשים, בשנה האחרונה ירד מספר הנרשמים ביותר מ־50%. ניסינו לפנות לעירייה ולהסביר להם שאם המצב יימשך אנחנו נפשוט את הרגל, אבל שם ממשיכים למשוך אותנו ולא מספקים לנו פתרון אמיתי ורק ממשיכים להרוס אותנו". לדברי הבכיר, "במתכונת הנוכחית אין באמת מועדון מתפקד - רק אסופה של אימונים ברחבי העיר. פעם היינו מקיימים תחרויות, מביאים מתמודדים מכל רחבי ישראל, מצמיחים בוגרים שזוכים באליפויות עולם ואף מביאים מדליות אולימפיות. מה יהיה איתנו בהמשך? לצערי, העתיד נראה רע".
העירייה: "עמותת הג'ודו תמשיך לפעול במבנה, לצד בית הספר 'הדביר החדש' שעבר למתחם. המבנה נמצא בשיפוצים שאמורים להסתיים בשבועות הקרובים".