1 צפייה בגלריה
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון במועצה. צילום: יואב דודקביץ'
לאחר שנה וחצי בהן עיריית ירושלים לא הצליחה להקים מרכז יום לטיפול בנשים בזנות, בישיבת המועצה שהתקיימה אמש (ה') היא גלגלה את האחריות למשרד הרווחה.
בשנת 2018 העביר משרד הרווחה תקציב בגובה 800,000 שקלים לעיריית ירושלים, לצורך הקמת מרכז יום לטיפול בנשים בזנות. כיום לא קיים בירושלים אף מרכז המספק מענה מקצועי וייחודי לאוכלוסיות בזנות, זאת למרות הערכת משרד הבריאות כי פועלים בעיר כאלף נשים וגברים בזנות. שנה וחצי לאחר קבלת התקציב, המרכז עדיין לא הוקם.
אמש התייחס ראש העירייה, משה ליאון לשאילתא שהופנתה אליו בנושא על ידי ימית יואלי, חברת מועצת העיר מטעם סיעת התעוררות. במענה שנתן, טען ליאון כי משרד הרווחה החליט להסב את התקציב שהועבר להקמת המרכז לצרכים ארציים. לדבריו: "במהלך 2019 החליט משרד הרווחה להסב את התקציב שהקצה לעירייה עבור הפעלת מרכז יום וערב לטיפול בנשים על רצף הזנות, ולקדם מכרז מטעמו להפעלת מרכז טיפול ארצי".
במשרד הרווחה מכחישים טענה זו מכל וכל, ומבהירים כי לא מדובר בהסבת תקציב מהעיר ירושלים לצרכים ארציים. לטענת המשרד, הייתה זו עיריית ירושלים שפנתה למשרד הרווחה שנה וחצי לאחר קבלת התקציב, וביקשה את סיוע המשרד ביציאה למכרז שיוביל להקמת מרכז הטיפול. פנייה זו נעשתה רק לאחרונה, כך שהמכרז טרם יצא ממשרד הרווחה.
חברת המועצה יואלי: "בזמן שראש העיר מגלגל את האחריות קדימה, קורבנות תעשיית הזנות בירושלים מחכים למענה. נמשיך לפעול כדי לטפל בסוגיה חשובה זו. גרירת הרגליים של העירייה אינה מתקבלת על הדעת ותשובותיו של ראש העיר מעידות בעיקר כי אינו מכיר את הנושא לעומקו".
ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "המשרד הקצה תקציב להקמת מרכז ייעודי לטיפול בנשים בזנות בירושלים והסביבה. לאור הקושי של עיריית ירושלים לאתר מבנה מתאים, נענה המשרד לבקשת העירייה לצאת למכרז פומבי לאיתור מפעיל בהקדם. המשרד מחויב להקמת המרכז בירושלים ונערך להרחבת המענים הדרושים לטיפול בתופעה".