2 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
עיריית ירושלים. צילום: שלומי כהן
כולם רוצים להנדס את ירושלים: 23 מתמודדים הגישו מועמדות למכרז למשרת מהנדס העיר, שנסגר לאחרונה. ביום רביעי הקרוב, מיד אחרי ראש השנה, תתקיים ישיבה ראשונה לדיון במועמדים שעברו את כל שלבי המיון והמבחנים, וייתכן שייבחר גם מהנדס העיר הבא. אם לא, תיקבע ישיבה נוספת לצורך כך.
הציפייה היא כי עד סוף חודש אוקטובר יסתיים תהליך המיון והבדיקה וייבחר האדם שימלא את התפקיד שיוביל בשנים הקרובות את מדיניות התכנון של העיר המורכבת ביותר בישראל.
העסקתו של מהנדס העיר הנוכחי, שלמה אשכול, הוארכה עד סוף דצמבר, כך שלמהנדס שייבחר ייוותר פרק זמן של חודשיים לעבור חפיפה מסודרת.
2 צפייה בגלריה
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
בחירת מהנדס העיר היא הליך מורכב וממושך שדורש כמה חודשים לפחות. ראשית, כמובן, פורסם המכרז, ולאחריו תוקם ועדה לבחינת המועמדים, שצריכים לעבור כמה שלבים של מבדקים מקצועיים וראיונות אישיים.
גם לאחר הבחירה הכניסה לתפקיד אינה מיידית וקלה ודורשת לימוד רב, וכמובן דרושים הסדרים למניעת ניגודי עניינים ותקופת חפיפה. כבר בשלב זה, בטרם התבררו פרטי המועמדים, בעירייה היו מרוצים מאוד ממספר המתמודדים הרב, במיוחד אחרי המכרז הראשון הכושל לתפקיד.
בשנתיים האחרונות נעשו כמה נסיונות להחליף את אשכול, שהגיע לגיל הפרישה לגמלאות. במסגרת זאת אף פורסם פעם אחת מכרז לתפקידו, אך הוא נכשל ואף מועמד לא נבחר בסופו של דבר. בשנת הבחירות חל איסור על מינוי בכירים בעירייה, ולפיכך אשכול הרוויח ארכה נוספת לא מתוכננת.