2 צפייה בגלריה
ג
ג
שוק מחנה יהודה. צילום: אוהד צויגנברג
הסגירה והביטול
לפני כשבועיים הגיבו בעלי עסקים בשוק, כמו גם תושבים רבים, בכעס לידיעה כי ניתנו צווי סגירה זמניים לארבעה בתי עסק במחנה יהודה. בין הארבעה היה גם בית העסק בו ארעה קטטה מרובת משתתפים באחד מימי שישי האחרונים. שלושת בתי העסק הנוספים היו פאבים, כאשר שניים מהם – "אוקונול בשוק" ו"שוקא" – עתרו לבית המשפט שנעתר לבקשתם וביטל את צווי הסגירה שניתנו להם.
אחד ההסברים האפשריים לנוכחות המוגברת של המשטרה בשוק, במיוחד בשעות הערב, הוא עלייה במספר אירועי התקיפה בשוק, באירועים שמתרחשים לרוב בשעות הערב והלילה. חשש נוסף במשטרה הוא מדוחק וחסימת המעברים בסמטאות הצרות על ידי כמות גדולה מדי של מבלים, בעיקר בשעות הערב והלילה, באופן שאינו מאפשר פינוי ומעבר בשוק בשעת חירום.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בשוק מחנה יהודה בסוף השבוע. צילום: אדווה חולי
שוטרים בשוק מחנה יהודה בסוף השבוע. צילום: אדווה חולי
שוטרים בשוק מחנה יהודה בסוף השבוע. צילום: אדווה חולי
ואכן, לטענת המשטרה, צווי הסגירה שניתנו לאותם פאבים, הם בגלל קיום מסיבות רחוב בהם השתתפו עשרות אנשים. "המסיבות חסמו את המעברים הצרים במקום, יצרו דוחק תוך סיכון שלום הציבור וזאת מבלי לקבל ולעמוד בתנאי הרישיון הנדרשים לאירועים מהן אלו", נמסר אז מהמשטרה.
יו"ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן, אמרה לאחר הוצאת צווי הסגירה: " אכן יש מציאות מאתגרת אבל יש יכולת למצוא את האיזונים הנכונים בין חיי המסחר לבין חיי התרבות והלילה. המתח הקיים בשוק הוא תוצאה של היעדר יד מכוונת שנים רבות.
הן בוועד סוחרי השוק והן במשטרה קיימת הסכמה על כך שנחוצה הסדרה של פעילות התרבות וחיי הלילה בשוק, והתאמה לקהל המבלים שמגיע בהיקף גדול יותר ויותר, במיוחד בתקופת הנוכחית, יחד עם סיורי הסליחות בעיר. אלא שבוועד מבקשים מהמשטרה לפעול בדרך של הידברות ותיאום על מנת להצליח לשמור על פעילות מוסדרת בשוק, אך מבלי לפגוע באופן לא מידתי בבעלי העסקים ובחיי הלילה במקום.