1 צפייה בגלריה
החניה ב'אמא'. מתחם מהמבוקשים בעיר |  צילום: פרטי
החניה ב'אמא'. מתחם מהמבוקשים בעיר |  צילום: פרטי
החניה ב'אמא'. מתחם מהמבוקשים בעיר | צילום: פרטי
החניון התגלה כאשר אזרח שחנה במקום קיבל דו"ח מהמשטרה, ואף עוכב בידי השוטרים לאחר שסירב לפנות את רכבו בטענה שמדובר בשטח ציבורי.
שער חשמלי ומספר עמודים
לפני מספר שבועות הגיע תושב ירושלים לחניה הסמוכה למסעדת 'אמא' ברחוב בן צבי וגילה בתחילת אגריפס. להפתעתו גילה שהמקום סגור על ידי שער חשמלי ועמודים. הוא בירר את מצבו המשפטי של המתחם וגילה כי מדובר בשטח ציבורי, אך במסעדה טענו בפניו כי זהו חניון פרטי שלהם.
באחד הימים, כשהחניון היה פתוח, הוא נכנס להחנות באותו מתחם וגילה כי המשטרה נתנה לו דו"ח על חניה במקום לא חוקי. כשהשוטר ביקש ממנו להזיז את הרכב, הוא סירב בטענה שמדובר בשטח ציבורי ועוכב על ידי השוטרים מיד לאחר מכן.
לטענתו, כבר מספר חודשים שהוא פונה לגורמים השונים בעירייה בבקשה לפרק את החניה, שנסגרה לדבריו שלא כחוק, אך בפועל לא נעשה דבר כדי לפרק את המפגע. לאחר התעקשויות רבות מצידו הגיעו פקחים מאגף אכיפה ושיטור ונתנו לבעלי המסעדה צו פירוק לחניון המדובר.
תחת תיאור העבירה נרשם: "הנחת מכשול ברחוב, הנחת עמודי מחסום ושער מחסום במרחב ציבורי". העירייה דרשה מהמסעדה לפרק את כל עמודי המחסום ואת השער בתוך ארבעה ימים. אלא שהשבוע הגישה המסעדה עתירה מנהלית נגד העירייה בבית המשפט המחוזי,
והוא הוציא צו ביניים לעכב את הליך הפירוק של המחסום והעמודים. למרות הוצאת הצו, במסעדה הידועה מתעקשים כי לא מדובר כלל בשטח הנחשב לציבורי, אלא בפרטי.
מבא כוחה של המסעדה נמסר: "מדובר בשטח פרטי והעבודות בו התבצעו לאחר הגשת הודעה מתאימה בהתאם לתקנות הפטור למחלקת הפיקוח בעיריית ירושלים מבעוד מועד".